söndag 1 september 2013

Höst igen


Första september och nu är ju faktiskt hösten här officiellt, och över en natt blev vindarna lite kallare och åkrarna lite gulare än dagen innan. Hoppas på en härlig september som bjuder på ännu mer sol och härliga dagar, men det är nog bara att inse att lata dagar på bryggan nu är över för den här gången.

Jag och mamma var på Häringe Slott i helgen, och Häringe ska få ett helt eget inlägg, måste bara gå igenom de typ tolvtusen bilderna jag tog och välja ut några ni kan få se. När jag kom hem idag tog vi tag i lillemans rum och förutom lite småfix så är det nu färdigt, möblerat, inrett och han kan äntligen få flytta in. Gissa om någon var stolt och glad! Själv är jag också nöjd, måste jag tillstå. Dels för att äntligen ta tag i det där som legat som en våt ångest filt över mig, men också för att det faktiskt också blir så bra som jag tänkt och som jag planerade när jag gjorde min moodboard. Som sag lite fix kvar, lite detaljer. Sen så!

Nu en kopp te och tolvtusen bilder, vi får väl se om jag kommer igenom!

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Tack för en fin helg!

Hajan sa...

Oh så roligt för grabben, men ändå
roligare är det samma slott som
Din mor och Du var på förra hösten. Det var ju så mysigt då.
Nu får vi vänta och se.

tack för det

mammaxtre sa...

Häringe Slott är ett trevligt ställe att besöka.

Hösten är här och så även regn hos mig. Men så fin som sommaren varit så känns det helt okey.

Ha det fortsatt gott

Beautifulosophy sa...

Hoppas det var en härlig helg! Och vad härligt det verkade vara i Italien i somras! kram Caroline

Välkommen Hem! sa...

Åh, jag måste bara skratta gott först! Din mamma och jag visar exakt samma kavaj idag! Du MÅSTE bara gå in hos mig och titta, hahaha!
Sen måste jag bara säga att ni var urstjusiga där på terassen! Hollywood nästa- den ena puman snyggare än den andra ;-)
Synd att servicen var usel, det är ju liksom A och O, det borde de väl ändå ha fattat...!
KRAM! Judita