fredag 13 september 2013

Jag är en glasögonorm


Äntligen har jag gjort slag i saken och skaffat mig ett par nya glasögon. Dålig syn har jag haft sedan urminnes tider och är en trogen linsbärare. Har aldrig, aldrig tyckt om mig själv i glasögon och mitt gamla par var så repiga och trasiga att de inte ens gick och använda så där för använde jag aldrig, aldrig glasögon. 
Men som sagt, nu tog jag tag i mig själv och det är så himla skönt att slippa linserna ibland.


Klok som en bok - eller hur var det nu?
Powerdressad och glasögonen ger ju ett extra sting av auktoritet och att man har något smart att komma med - eller?


Hur som helst.
Auktoritär eller inte. 
Klok eller inte.
Jag gillar det.

Ikväll skulle jag egentligen varit på premiären av SPÖK på Cirkus, men barnvakt med förhinder satte stopp för det, så här har det varit mysig after work på dagis (av alla ställen) och nu mys i soffan framför Fångarna på fortet med Kidsen. 
Nu måste jag kila för soffgänget ropar på mig!
Tjing!

15 kommentarer:

Gunilla sa...

Skönt att vila ögonen och snyggt också även om man som jag aldrig trivts i glasögon. Skön fredag med fångarna och huliganerna😄👍

Charlie sa ... sa...

Snyggt!!

Jag ser urkass och borde ha nya brillor - pronto - men det är som det är. Vill ha några tuffa bågar, gärna som dina!

Ha en fin helg

KRAM

Mirre Syr sa...

Du är så snygg i glasögon också! :)

Sahra sa...

Skitsnyggt ju.
Synd på Spök. Den var nämligen helt ok
Kram

Lena - gott för själen sa...

Du är så galet snygg människa! Det blev en extra dimension med glasögonen också.

Ha en fin helg. Jag åker som sagt på hemlig resa med syrran och mamma.

Kram Lena

Ekenäsliv sa...

Här är en till:)
Tycker du är skitsnygga i glasögon!
Ha nu en intimt skön helg!
Kram Anna

Titta in hos Thess sa...

Jätte fin i dina brillior !!!
Och vad är väll en musikal premiär när man se fångarna på fortet i soffan......NOT!!!
Skit oxå att du missade det.

Kram Thess

Casa of Mia sa...

Snyggt!!!

Mamma C sa...

Supersnyggt.
Kram mamma c

Life´s Silverlining and I sa...

Supersnygg är du i dessa! Synd att ni missade spök för den var verkligen bra. Men jag antar ni hade det mysigt i soffan också:) kram Nilla

Hemma på Sjuan sa...

Så fin du är i glasögonen! Jag använder oxå nästan alltid linser men ibland är det skönt med glasögon så ögonen får vila, kram Suss

Mittgodastefinaste sa...

Supersnygg! Jag är så närsynt att jag känner mig blind utan glasögon. Ska också skaffa nya nu i höst!

Jag glömde boka biljetterna till Spök!! Från din goodiebag!

Kram Jenny

Ninelin - we remember moments sa...

Snygg både med och utan!
Det var synd att du inte kom iväg på Spök. Den var både trevlig och kul.
Trevlig helg!
Kram N

Helenas enkla vardag sa...

Riktigt snygg i glasögon, du ser verkligen ut som en kvinna högt upp i karriären.
Kram helena

Unknown sa...

du är ju GRYMT snygg!!!!