tisdag 10 september 2013

Hej tisdag


Hej tisdag,

Dagarna bara flyer på just nu, skönt men ibland känns det som om jag snart kommer att vara hundra år om det fortsätter i den här takten. Det gäller alltså att passa på och försöka suga ut varenda stund, varje dag och att leva livet. Eller hur! Inte så lätt alla gånger, med vardag och allt som hör därtill, men man måste ge sig själv det. Det är det minsta man kan göra för sig själv och det är man värd.

Jag har förälskat mig i Rörstrands nya serie Svenska Rödlistan. En kollektion av små fat och skålar att lägga små personliga ting i. Perfekt för en hall eller ett sideboard och motiven känns helt klockrena hemma i mitt hus i "skogen". Motiven illustrerar dessutom fem utrotningshotade arter och idé och konceptutveckling står ingen mindre än vår egen prins för. Jättefina tycker jag och är såld på både ugglefjädrarna (fjälluggla) och mjältbräken (ormbunkarna).
Julklappstips kanske - om än något tidigt..



(bilden är lånad från Rörstrand)


7 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag har nog lite halvt missat dom! Jättefina! Och kul att det är ett motiv man kan lära sig något av!
ha en skön kväll! Kram!

Sahra sa...

Spanat in dom där. Väldigt fina. Och som sagt var klockrena i ditt hus
Kram

Hajan sa...

Det är väl ypperligt till bytes-
klappar i en junta eller så.
Eller taga med i stället för en blomma vid besök-

bra förslag

LOPPISLIV sa...

Det har jag missat, ohhhh så fint!
Ett sånt fat vill jag nog ha...men vilket?? de är ju så fina alla :-))

Kraaaam Paula

Anonym sa...

http://www.resume.se/nyheter/design/2013/08/19/carl-philip-fortsatter-det-skamlosa-plagierandet/

Jannike sa...

@anonym - ja men även om det så skulle vara plagiat så tycker jag ändå att sakerna är fina!

Channal sa...

Prins CarlPhilps verk, fina!

Underbara söndagsbilder! Tänk att kunna ta ett dopp i september! Härligt!

Kram Anna