tisdag 17 september 2013

En värmande filt


Jag är en mysmänniska.
En sådan som inte vet något bättre än varma plädar, fluffiga dunbolster, varma tröjor och tända ljus. En sådan som gärna hasar runt i löst sittande kläder när jag är hemma och dricker te ur stora porslinskoppar medan jag samtidigt passar på att värma mina frusna händer runt densamma.

Precis så funkar jag och och kanske är det kontrasten till mitt liv på arbetet, där möten, excelfiler och powerpoints samsas med siffror, svengelska uttryck, flygplatser och en massa män i kostym. Det är kontrasterna som gör det, visst kan det vara därför.

Och det är absolut därför som jag tycker så otroligt mycket om Beach House och produkterna de har. Ska man mysa så ska man liksom göra det i Beach House, månde det vara pyjamas, morgonrock, lakan, eller det jag nu fått upp ögonen för - FILTEN i 100% alpaca ull.


Ja men hallå, det är nog något av den skönaste filt jag någonsin legat under. Varm, men ändå inte stickig, den är till och med len i sin struktur. Den känns helt enkelt väldigt lyxig i materialet, nästan som cashmere och det känns ju som helt rätt kvaliteter för en filt i min smak och stil. Filten finns i fyra olika färger och är en produkt ur den nya Alpaca Line


Kan man ha en egen alpacka boende på tomten?
Tror nog att jag precis har börjat nära ett behov av tingestar i alpacka ull... kan ju bli dyrt i längden och då kanske en egen alpacka vore något för att försörja det här behovet.


Men i varje fall.
Hösten är bestämt här nu och jag kommer att mysa mig igenom den under en silkesmjuk alpaca filt, med tända doftljus och nygräddade scones. 
Jag är redo!


(Detta inlägg var i samarbete med Beach House)

8 kommentarer:

Sahra sa...

Åh jag är också filt och myspys människa. Den där måste jag gå och känna och klämma lite på och sukta efter.
Vad vore livet utan kontraster? Bara same same. Inge' roligt alls.
Kram

Den där Victoria sa...

Vilket snyggt sovrum ni har och ja, nog skulle den där filten och resten av Beach House sortimentet få flytta in i vårt hus minsann.

Kram

Hajan sa...

dET LÅTER JU JÄTTEHÄRLIGT MED DEN FILTEN, BÄTTRE ÄN ALPACKA KAN DU NOG INTE FÅ.


NJUT BARA, KRAM hAJAN

Iris // Alla dagars kaos sa...

Låter jättemysigt med filten, dock fastnade mina ögon på den fina tapeten i bakgrunden, vad är det för en? Hade varit superfin i min hall :)

Kram /iris

Lena - gott för själen sa...

Ja, det är ju trots allt så. Det är rätt mysigt med hösten. Och har man sen ett gäng BH-produkter så blir det ännu mysigare!

Kram Lena

Ninelin sa...

Jag är också en riktig ”mys”människa ;-)
Men har lite svårt för ull nära kroppen.
Men det finns mycket fint från Beach House. . .

Nu ska jag snart på lite bus ;-)

Kram N

Unknown sa...

Fina foton, härlig blogg och vilka vackra tapeter!

Hälsningar

Carina viltovackert@blogg.se

Bromans Bravader' sa...

Iris - den kommer från Colefax & Fowler och heter Snow tree.