söndag 18 augusti 2013

Skaldjursfrossa



Igår kväll hade vi skaldjursfrossa här hemma. Vi kom över ett stort parti skaldjur och förutom dessa "vanliga" signalkräftor serverades det även...


...skumpa såklart! Ingen skaldjursfrossa utan champagne, så är det bara!


Ja och så förstås det här fatet med delikatesser från havet. 
Mmm, mmm, mmm älskar, och nu har till och med jag lärt mig att tycka om och till och med gå och känna att det vattnas i munnen efter ostron så jo några sådana slank ner tillsammans med andra läckerheter.


Jag håller med om att det är en speciell smak på ostron, det tar några gånger men sen vill man liksom inte sluta. Men så klart, det måste vara champagne till, det måste det.

Jaha, och nu börjar helgen lida mot sitt slut. Jag kör en jobbdag hemma imorgon eftersom äldstingen inte börjar skolan förrän på tisdag, men de andra två ska iväg på första dagen på dagis efter det låååånga sommarlovet som de fått ha.

Tänk, imorgon är vardagen tillbaka på riktigt. 
Ett hundra procent!

9 kommentarer:

Hajan sa...

jag har aldrig smakat Ostron, men
där emot sniglar tyckte jag var gott med vitlöks-smaken.
Smaken är som baken delade.

kram
Hajan

Life´s Silverlining and I sa...

Såg läckert ut! Ja i morgon är det 100% och jag har jobbångest😊men jag vet att när jag väl satt igång blir det vra. Kramis Nilla

Lena - gott för själen sa...

Så gott med skaldjur. På lördag blir det nog det för oss. Jag gillar också ostron. Gillade det faktiskt från första gången.

Kram Lena

Maj sa...

Oh vilket vackert fat med delikatesser. Ostron har jag aldrig smakat och så blir det nog...jag gillar inte musslor heller,tyvärr. Men såklart blundar man och dricker mycket skumpa så kanske man får ner dem....nej bättre då att bjuda någon som älskar dem!

Gunilla sa...

Ostron är även delikat med en Guinness.

Casa of Mia sa...

Ja imorgon är det verkligen vardag till 100%, känns ganska bra ändå! Vilken underbar skaldjursfrossa, ser riktigt läckert ut, kram

Charlie sa ... sa...

Läckert! Skumpa och skaldjur - bästa kombon!

Ha en fin vecka

xx

Gabriella sa...

Jag är inte mycket för skaldjur får jag erkänna. Men tycker det ser härligt ut på dina bilder! Vilket ljuvligt rosa fat:) Visst är det Mateus?
Kram

Bromans Bravader sa...

@Gabriella - Ja det stämmer, fatet är från Mateus
Kram Jannike