lördag 17 augusti 2013

Morgonmys


I morse, efter det att frukosten var undanplockad, tog jag mig tid att göra en av de saker jag älskar. Krypa tillbaka ner bland kuddar och dunbolster ackompanjerad av en hög tidningar och en kopp te. Inga måsten, på avstånd höra barnen som leker och så sommarljuset som fortfarande silar in genom fönstret.
Jo, det är en bra stund det där - om man nu lyckas få till den.


Jag hade tur i ungefär fyra, fem minuter 


Och så, helt plötsligt var jag inte ensam längre i sängen. Otippat!


Den lugna stunden med glossiga magasin byttes rätt snabbt över till livligare lekar och den där ron jag nyss känt var, ja, bortblåst


Och helt plötsligt fann jag mig själv helt utmanövrerad ur sängen och det var bara att ta tag i dagen och knalla in till tvättstugan och berget av tvätt som så vackert låg och väntade.
Så kan det gå - men fyra, fem minuter är väl bättre än ingenting? Det är så man får tänka med en skock vildungar i huset.

15 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Så lugnt och fridfullt det såg ut och sen... "tittut!"
Hahaha! Härliga bilder! Du får smyga med tidningarna och duntäcket till tvättstugan istället!
Kram kram! Judita

Lena - gott för själen sa...

Haha, klockren bildserie. Vad lurig och nöjd han såg ut när han kikade fram bakom din arm. Som sagt, 4-5 minuter bättre än inget.

Ha en fortsatt fin lördag.

Kram Lena

Lina sa...

Absolut. Fem minuter är en hel evighet om man jämför med ingenting. Typ. De där små stunderna växer med tiden tycker jag, och jag måste erkänna det, jag tycker om att barnen växer. Himla mycket. Ibland blir ju de fem minutrarna en hel kvart, eller till och med halvtimmar. Och oj, vilken gladare mamma jag blir då! Kram till dig, fina bilder!

Life´s Silverlining and I sa...

Vilka underbara bilder! Man måste få de där mysiga stunderna ibland. Kram Nilla

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbara bilder blev det i alla fall! Bilden på dig och sonen är så härlig!
Kram

mammaxtre sa...

Vilka otroligt fina bilder!

Som småbarnsmamma får man vara gad för de minuter man lyckas med att sno åt sig :-)

Ha det fint!

dianasdrömmar sa...

5 minuter är absolut bättre än ingenting...;) kram Diana

A House With A View sa...

Vilka hääärliga foton och så fina ni är allihopa :) Älskar tapeten också, suck... ljuvlig...

Önskar dig en finfin dag!

Kraaaaaaaaaaam aka

Ninelin - we remember moments sa...

Fina bilder! Ser supermysigt ut :-) Ha en fin söndag. kram N

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Så mysigt!!!

Två Trappor sa...

Underbara bilder! Som tagna ur ett glossigt inredningsmagasin :)
Kram Madeleine

Anonym sa...

Kärlek på hög nivå! Underbar bildserie :-)

Anonym sa...

Hälsningar från Eva-Lisa ;-)

Charlie sa ... sa...

Å, härliga bilder!!

xx

Emma Jofveus sa...

Ha ha, sitter här och skrattar gott. Är själv på väg rakt in i vardagslivet med småbarn för första gången & ser på det med, mja, kanske liiite för optimistiska ögon. Tack för en realitycheck innan den ens har börjat :-)
Kram, Emma