onsdag 28 augusti 2013

På event och träffade bloggtjejer


Igår kväll var jag inbjuden till ett "gårds event" anordnat av Militus Medical. 
Militus ville visa sina "nya" produkter från Pfeilring. Manikyr och pedikyr set men även rakvårds produkter för män. Man blev även erbjuden att få brynen färgade på plats, men mina korpsvarta bryn går det nog inte att göra så mycket med utan att det skulle se märkligt ut så jag avstod och ägnade mig åt att mingla istället.

Mat och dryck bjöds det såklart på och ett jättetjusigt torn av små bakelser tronade på bordet. Åt jag dem?
Nej dra mig baklänges, det gjorde jag faktiskt inte. Sommaren har varit lite väl god så nu har jag en liten hållhake på mig själv när det kommer till socker och kolhydrater. Basta!


Och likt flugor dras till socker fann jag mig själv stå och tjattra nästan hela kvällen med dessa underbara kvinnor. Konstigt det där. Man har träffat varandra väldigt få gånger i livet men genom kontakten via bloggen känner man sig som väldigt goda vänner. Jag blev väldigt glad att Nilla, Helena och Nina dök upp!





Kul kväll och en finfin goodiebag fick följa med hem.

Här hemma denna onsdag strålar solen fortfarande sommarvarm och härligt. Själv sitter jag inne och jobbar men tänker nog göra som igår. Sätta mig ute i solen på altanen en timme med en bok under lunchen. Fördelen med att kunna jobba hemma ibland. 
Helt klart!

Önskar er alla en strålande onsdag!

10 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Härligt och mysigt att träffa underbara bloggvänner irl :)Snygg tunika du har på dej ! vart hittar jag den ,Ja nu gäller det verkligen att njuta av dom härliga dagarna.Ha en skön och härlig onsdag.Kram Rita

Jannike sa...

@Rita
Det är faktiskt inte jag på bilden, inte någonstans, även om det är lite likt =) Du menar antagligen Nina. Länk till henne finns i texten så fråga henne om tunikan vettja =)
Kram

Sofie sa...

Så kul att du kom förbi verkligen! Och hoppas du hade en trevlig kväll även om vi bara hann pratas vid lite snabbt!
Kram Sofie

Titta in hos Thess sa...

Härligt med event och alla dessa fina tjejer !!!!
Ska bli spännande att se när O's rum blir klart :))))

Kram Thess

Lena - gott för själen sa...

Det blir sannerligen en speciell känsla med dessa bloggträffar irl. Älskar't!

Kram Lena

Linda sa...

Vad kul med event och lite extra roligt att springa på bloggvänner i vimlet. :)

Kram Linda

Ekenäsliv sa...

Ser ut som ett härligt event!!!
Och goodiebag är aldrig fel;-)
Ha de fint!
Kram Anna

Välkommen Hem! sa...

Vilket trevligt och kul event att bli bjuden på! Och goodiebags- kan ju inte bli bättre!
KRAM! Judita

Välkommen Hem! sa...

Vilket trevligt och kul event att bli bjuden på! Och goodiebags- kan ju inte bli bättre!
KRAM! Judita

Life´s Silverlining and I sa...

Haha vilken bild på mig, ser lite smågalen ut:) Men det var väldigt trevligt att träffas. Hoppas vi ses snart igen! Kramar Nilla