fredag 30 augusti 2013

Äntligen Fredag



Ja men så äntligen!
Fredagkväll, och här hemma plockade jag fram lite plockmat till middag. Mycket mumsigt och jag fick över en timme tillsammans med äldste sonen vid bordet, där vi pratade om ditten och datten, allt och inget. Inte så ofta det händer, men NÄR det händer rinner den där varma och härliga känslan genom hela kroppen. Att få sitta och höra om en nioårings funderingar är bara helt fantastiskt.

Nu ska vi ta en myskväll i soffan och morgon väntar slottsweekend för mig. 
Nej den här helgen ska inte gå till spillo.

10 kommentarer:

Gunilla sa...

Ser fram emot imorgon.

Unknown sa...

Härligt!
Njut av helgen!
u.

Anna Wahlstam sa...

Ja underbara fredag!!!
Här blev det hämtat då mamman i huset var trött som ett troll;)
Ha de gott på slottet!
Kram Anna

Hemma på Sjuan sa...

Så gott, älskar sån där plockmat! Mysigt att få lite egentid med barnen. Kram o fin helg till dig

Välkommen Hem! sa...

Plockmaten såg jättegod ut! Och slottsweekend! Vilken lyx! Det vill vi se och höra mer om! Själv sitter jag o skriver inventeringslistor inför imorgon för då ska varenda inredningspryl skrivas ner! Sen blir det inte mindre än två kalasfester!
Fredagskram! Judita

Hajan sa...

Vad trevligt att gå till slottet.
Så intressant, jag hoppas vi får
höra hur det var. Man är ju lite nyfiken så att säga.


kram Hajan

hemma hos lilla mej sa...

Underbart med plockmat !Låter spännande med slottsbesök.Hoppas vi får höra hur det var .Ha en härlig helg .Kram Rita

Mittgodastefinaste sa...

Liknande fredag hade jag! Pratstund med äldsta och plockmat!

Dock inte en bal på slottet idag då som du har! Ha det underbart!

Kram Jenny

Ninelin - we remember moments sa...

Hur gott såg inte det där ut!
Det är viktigt att få det där stunderna. . .
Spännande med slottsweekend. Själv valde jag faktiskt att dra i handbromsen den här helgen. kram N

Lena - gott för själen sa...

Det är oslagbart att få en sån där stund med barnen! Så mysigt.

Mysigt med slottsweekend. Det har vi också som väntar. Dock inget inbokat ännu.

Kram Lena