tisdag 20 augusti 2013

För livet




Som bloggare får jag nuförtiden relativt ofta frågor från höger och vänster av människor och företag som vill att jag ska skriva om deras produkter eller "pröva" produkterna. 
Jag är otroligt selektiv i detta, som ni märkt finns knappt reklam på den här bloggen och jag är väldigt noga med att aldrig någonsin visa något här på bloggen som inte är 100% jag och som jag och min blogg kan stå för.

En sak som jag dock stödjer är välgörenhet och ändamål som borgar för goda saker. 
Forlife är en sådan sak. Forlife är ett sysselsättningsprojekt där grundidén är att sälja enkla och användbara produkter till förmån för Cancerfonden. Alla intäkter går till Cancerfonden och om ni vill vara med och göra skillnad har ni möjlighet att köpa ett Iphoneskal för 100 kr på Forlifes hemsida där ni också kan läsa mer om företaget och projektet.

Sa jag förresten att pengarna går direkt till Cancerfonden?
Gör skillnad du med!



5 kommentarer:

Hajan sa...

jag skänker pengar varje månad,
och har gjort över 30 år.
Sådana saker gillar jag.
Läkarmissionen stöder jag med.
Hjärt och Lungfonden får också, det drages på autogirot.
Något jag uppskattade var att jag
sade ifrån om Hörseln. Det hade ,min man i alla år, men de förstod att jag ville inte ha kvar det.
Ett par hundra gör så mycket.

kram Hajan

Hildas hem - Sofia sa...

Det är verkligen för en god sak. Jag tycker att det är bra presenttips. När man ska ge bort present till någon som har allt, så brukar jag botanisera runt i sådana där olika hjälporganisationers webbshoppar. Perfekt :)

Jag önskar dig en fortsatt härlig dag!
Kram Sofia

Ninelin - we remember moments sa...

Eftersom flera av mina nära och kära har gått bort i cancer alldeles för tidigt, skänker jag en slant då och då. . . det känns helt rätt.
kram N

Anonym sa...

En riktig bra sak detta.
Kram mamma c

Välkommen Hem! sa...

Verkligen en bra sak det där! Iphonefodral kan man ju inte få för många av och att bidra till Cancerforskningen är ju toppen!
Ska kika in på deras hemsida direkt!
KRAM o ha det så fint!
Judita