onsdag 7 augusti 2013

På vår altan



En liten skur kom det här vid lunchtid, men sen klarnade det upp igen och vi kunde återgå till det vi mest pysslar med nu för tiden. Lata oss i solen bland kuddar, saft och Sommar i P1 i lurarna.

Jag bygger små mysiga platser där vi ligger och provar oss fram var man ligger bäst. Jag kallar det undersökning av plats för solsängar och stolar. Altanen är så gigantisk stor att mitt nästa projekt blir lite mer mysiga "spots" av solsängar och någon läshörna med en skön korgstol. Då måste man ju veta var de placeras bäst, inget konstigt med det.

Nu är det dags att göra en plan för resten av dagen, jag har bara två barn kvar här hemma eftersom Morfar nyss kom och hämtade Elise. Dagens stora fråga blir alltså vad vi hittar på. Förslag har kommit in på bad här nere i sjön, bad ute på fina stranden längst ut på Ingarö (Björnö) och lekland. Leklandet blir inte ens övervägt, vi får se om vi kommer till skott och tar tag i något av de andra aktiviteterna eller om vi blir kvar här bland humlornas surrande och flädersaftens läskande smak.

Är besluten inte svårare än så är livet rätt bra kan man tycka.


3 kommentarer:

Malin sa...

Underbar bild med känsla av sommar! VIlken sommar vi haft i år, man kan ju inte bli annat än lycklig!

Sahra sa...

Jag tycker det där med bryggan lät som en bra idé. Lite saft. Lite bullar. Mer behövs verkligen inte för att livet ska kännas komplett. Ja. Kanske att lillsnuttan var hemma också :)
Kram

Ekenäsliv sa...

Låter som en bra plan! Hoppas ni haft en skön dag!
Kram Anna