fredag 23 augusti 2013

Hemma


En morgon hemma vid mitt frukostbord.
Barnen är lämnade och jag själv stannar här idag, har inte mått så bra under sista tiden och jag behöver några dagar av att bara vara och att landa i mina tankar. 
En god kopp te och en stund med lite bloggar nu på morgonen, inget jobb, idag unnar jag mig att bara vara.


Min trogna följeslagare är såklart med vid min sida och i köksfönstret har hon placerat sig, som en vakthund och vakar ut över gården och skogen. Ser hon något misstänksam morrar hon för att göra mig uppmärksam, nej rådjuren går inte säkra när min jägare är på vakt.


Och själv förundras jag över lugnet, men ändå med en liten en på min axel som knackar mig på huvudet och undrar vad jag håller på med? Borde jag inte jobba?
Visst är det några mail jag borde svara på? Visst är det några samtal som kan ringas? Några presentationer att fila på? Några excelfiler som väntar?
Tänk, även fast jag är sjukskriven så är samvetet där och ger mig en känsla av att skolka.
Varför är det så?
Kan jag inte bara njuta av att ha en tom dag utan måsten och utan krav?

Ikväll blir det i varje fall bröllop med min nya fina klänning på!

9 kommentarer:

Sahra sa...

Lyssna på kroppen och din inre röst. Det viktigaste är att du mår bra. Annars gör du inget bra jobb. Ta det lugnt. Och ha en fantastisk kväll. Kram

Lena - gott för själen sa...

Men oj då. Vad tråkigt att du inte mår bra! Bra att du tar hand om dig. Skönt att bara få vara ensam med sina tankar.

Ha en fin fredag!

Kram Lena

Hajan sa...

Va bra då kan Du ju vara säker
när Du har en sådan bra vaktkatt
vid din sida. Man behöver ha en egen skön dag ibland.

kram

Linda sa...

Vad tråkigt att du inte känner dig på topp. Jag förstår känslan precis som du beskiver, att det känns som at du skolkar. Så där kände jag också när jag någon gång var sjuk från jobbet.

Ta hand om dig!
Kram Linda

Anonym sa...

Låter som en skön dag! Hoppas du snart mår bättre.

HOUSE of ADELA sa...

Ta det lugnt fina Jannice och det ÄR viktigt att lyssna på kroppen...
Det verkar som du jobbar en hel del och med småbarn är det tufft. Jag vet som gick igenom många av dem åren ensam med dem (självvalt) + med mycket jobb och det var tufft. Min erfarenhet är att i n g e n tackar en sen ändå om man bränner ut sig, jag säger det i n t e bittert;) utan menar att man SKA tänka på sig själv...det är både varje människas ansvar mot sig själv;)

Många kramar♥
Adela

Unknown sa...

Jannike! Stor och varm kram!!!

Life´s Silverlining and I sa...

Du måste tänka på dig själv! Bara vara är viktigt! Stor kram Nilla

Linnéa sa...

Att bara vara är lyx. Enjoy!
Linnéa