lördag 24 augusti 2013

Iväg på galej


Vilken partypingla jag känner mig som. Galej igår, men även ikväll väntar ett nytt spektakel då vi är inbjudna på invigningen av nya Tele2 arena här i Stockholm. 
Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, vi tar det från början.

Det började precis här, på Hasseluddens brygga nere hos oss där vi stod och väntade på båten som skulle ta oss rakt över till Lidingö. Gigantiska båtar passerade, den ena större än den andra medan vi i det starka skenet av den dalande solen tålmodigt väntade.


Vi skulle på bröllop ute på Lidingö och för oss som bor på andra sidan stan är det en ganska rejäl resa, speciellt i fredagseftermiddagstrafik. Att ta båten, det tar däremot ungefär tre minuter eftersom Lidingö ligger precis mitt emot där vi bor. Mycket smartare och väldigt härligt och till och med nästan lite lyxigt.

Och eftersom vi var lite tidiga passade vi på att lyxa till det lite mer och slog oss ner vid J Sealodge ute på Gåshaga innan vi hoppade in i en taxi och tog oss vidare mot det väntande bröllopet.


Och här står jag i klänningen ni har varit med och valt (ni som följer mig på instagram). Jag har fått en del önskemål om att visa den på, så "only for you" kära läsare "only for you".

Och festen då? 
Jo den var lite för privat för att slänga upp här, men det var en jätteromantisk vigsel i brudparets trädgård. En hej dundrande fest i ett galet hus, fullt av vinklar och vrår, inomhuspool och ett dansgolv som hoppade när "Mash up International" fick festen att dansa. Ett hav med kända människor och fantastisk god mat. 
Och framåt timmarna spårade det ju såklart som det ju alltid gör och folk (läs min egen man) började bada i poolen så att man såg små ben som sparkade ovanför DJ båset när man stod på dansgolvet och hoppade.
(se @bromansbravader på instagram för bevis, dock ej A på bilden)

Men ikväll är en ny fest och en ny kväll som jag ska tillbringa minglandes och lyssnande på när Kent, Winnerbäck och Robyn inviger stora arenan.

Hepp!

10 kommentarer:

Ananas sa...

Underbara bilder :)

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Låter underbart roligt ...och vad snygg klänningen var på .Hoppas nu lördagkvällen blir lika bra .

Kram
Pernilla

Sahra sa...

Jag döööör vad snygg du är. Så klockrent val. Kram

Hajan sa...

Tänk vad det gör med lite jippon, nu låter Du min vän genast lite piggare.
Det är fest Du behöver lite oftare.
>Jag bara skojar och hoppas du har det trevligt, det är huvudsaken.

kram Hajan

Martina sa...

Skit snygg klänning! Ha det så kul ikväll :-)

Casa of Mia sa...

Så fin du är!! Kram

Välkommen Hem! sa...

Så snyggelisnygg du är Jannike! Och att nästan stänga festen, det vet vi ju att du kan, haha! Så ha det nu så himla roligt i kväll igen, mingelpinglan!
KRAM! Judita

Hemma på Sjuan sa...

Snygg du är! Spännande kväll, hoppas ni har riktigt roligt! Kram Suss

HOUSE of ADELA sa...

Gosh vad snygg du är!!

Kram
Adela

Lena - gott för själen sa...

Haha, låter som en fest helt i sin ordning!

Kram Lena