torsdag 15 augusti 2013

Att jobba igen


Så var den över för den här gången - ljuva semester!
Fjärde dagen nu i morse som jag hoppade i strikta, allvarliga kläder som nästan skavde och kändes ogästvänliga mot den sommarbruna och sommarmjuka huden. Varken jag eller min kropp var redo för detta.


Men det är så det är och istället för att känna mig nedslagen över detta faktum och gå och dra täcket över huvudet, som jag måste erkänna känns mycket lockande, är det bara att vara tacksam för de fem härliga sommarveckor jag faktiskt fick och nu ta mig an världen och de nya äventyr som ligger och väntar.

Här ute i stora världen går det inte att längta tillbaka till det som varit, här råder djungels lag och här är det ALLTID Business as usual!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad snygga arbetskläder du har!

Den där Victoria sa...

Mycket snygga arbetskläder och väska. Härligt att du har haft en fin semester.

Lena - gott för själen sa...

Snygging där! Ja, det är bara slit och släp! Men man får ju vara glad över att man har jobb och kan försörja sig. Och ett jobb som man kan ha semester ifrån. Inte alla som kan det.

Kram Lena

Hajan sa...

Du är som en bild från en veckotidning. På väg till sitt arbete, tjusigt, men herregud vilka
klackar. Det fanns höga klackar på min tid med, men inte så höga.

Jättekul att titta på.
kram Hajan

Titta in hos Thess sa...

Förstår att det känns konstigt att hoppa i business out fiten men gudarna ska. veta att den klär dig ;)))
Kan inte låta bli att le för att jag vet preciiiiis var du står och fotar :))

Kram Thess

kavallinskan sa...

Snygga arbetskläder!
Kram viktoria

Ninelin - we remember moments sa...

Men lite jobbig omställning är det. . . har snart jobbat i två veckor efter ledighet, men har fortfarande inte kommit in i ”rytmen”. . kram N

Mittgodastefinaste sa...

Jag vill också jobba i såna skor! Lite knepigt kanske!

Tack för din snälla kommentar hos mig!

Önskar dig en fin helg!

Kram Jenny

Ekenäsliv sa...

Jag tycker du är skitsnygg!
Och skulle du susa förbi mig, på din nya cykel, där jag bor (inte så troligt då jag bor ca 45 mil söder om Sth;-)), så looooooovar jag att bjuda på både kaffe och kaka;-)
Kram Anna

Emma Jofveus sa...

Snart dax för mig med att hoppa i jobbkostymen. Har dock inte så strikt dresscode tack och lov men efter en graviditet och över ett år som mammaledig behövs en rejäl uppdatering av garderoben :-)
Shopping it is. Kram Emma