tisdag 13 augusti 2013

På pressfrukost hos Cervera


I morse hade jag förmånen att få smita iväg på en pressfrukost för Cervera. Fasen vad roligt det är det där, att få mingla runt bland tidningsfolk och kända ansikten och känna sig lite "i klicken" fast man vet att man egentligen inte hör hemma där. Eller är det det man faktiskt gör? 
Vi bloggare får ju mer och mer av både makt och utrymme och är i vissa fall både en större och framförallt snabbare kanal för företag att nå ut genom än det tryckta mediet.

Men i varje fall, jag befann mig på det anrika konstnärshuset på Smålandsgatan för att få ta del av höstnyheterna hos Cervera och redan när jag kom in blev jag knäsvag av Le Creusets nya färg "Marseille" som ju skulle passa otroligt bra i mitt kök. Hög "vill ha" faktor där!


Mer detaljer från Le Creuset


 Från Skeppshult, som tydligen säljs helt exklusivt på Cervera presenterades både grytor och kastruller i koppar. Så snyggt och känns helt rätt i höst då koppar är stort på inredningsfronten.
Och jag, jag skulle absolut kunna tänka mig att kitta upp köket även med dessa!


Yvonne Magnusson som förutom att vara en galet snygg kvinna är vd på Cervera gav en beskrivning av alla nyheter och här ovan pratar hon om Cerveras egen servis Nature som nu lanseras i en vacker grå pastellnyans. Jättefin och ja, skulle även passa i mitt kök. (Jo lite tjatigt nu jag vet men ändå ett faktum.)
Delar av denna servis fanns dessutom med i goodiebagen som delades ut så kanske något man ska ta och bygga vidare på.


Och sen... något som jag vet kommer att göra att alla ni som älskar att baka (vilket jag vet att många av er gör) överlyckliga är alla produkterna från Cacas & Wilton som man till hösten kommer att ta in hos Cervera. Här fanns allt från mycket finurliga (och snygga) redskap till dekoration och ätbara produkter såsom strössel, färg och sockerpasta. Cupcakesälskare kommer att hamna i cupcakehimlen helt enkelt.


Man fick dessutom på plats dekorera sin egen cupcake med alla roliga saker som fanns att tillgå. Rena rama lekstugan för vuxna inredningsjournalister. Kul inslag!

Min andra arbetsdag har gått mot sitt slut och jag sitter här och funderar på om det är idag jag ska ta tag i det där rummet som i princip står färdigt till Lillebror och där bara detaljen möbler saknas..
Suger lite på den karamellen och ser var jag hamnar helt enkelt!

Ps. ni vet väl att ni kan följa mig på Instagram där jag finns som @bromansbravader

6 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Så himla KUL att få mingla där bland "gräddan" och stylister! Mycket "vill ha" faktor på det mesta, förstår dig! Och tänk, det var väl inte såå längesen man hade en massa kopparkastruller (och torkade rosor...hihihi!) på hyllorna i köket!
KRAM! Judita

Lena - gott för själen sa...

Kul att få vara med där! Det där vita kit'et gillade jag.

Kram Lena

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Ja visst är det kul !! och såklart vi bloggare ska med. :)

Kram
Pernilla

Hajan sa...

Det måste ju ha känts väldigt bra
att få vara där.
Så mycket snyggt De har Cervera,
De har sådant som alla önskar sig,
att ha i sitt kök.

Det är roligt att vara med och titta, tack skall Du ha.

Unknown sa...

Visst är det kul ...att få känna sig som 'en av dem' ibland - hahahaha!
fick jag ju göra idag också ... hahhahaha!

kram och ses snart,
u.

Martina sa...

Härligt att få vara med där! Le Creuset har så mycket snygga grejer. Men Skeppshult säljs även på Bagaren och Kocken......