torsdag 1 december 2011

Strålande stjärna




















Stjärnorna i barnens rum lyser så fint och skapar en härlig stämning. Det är något visst med det där. Adventsljus och adventsljusstakar. När det är som mörkast tar vi in ljuset i stugorna och de där små ljuskällorna ger oss en strimma hopp och glädje. Hopp om ljusare tider och en annalkande jul.
Jag sitter vaken på kvällarna, med stjärnor och ljus tända, mörkret så svart som det bara kan vara strax innan jul. Jag går inte och lägger mig fastän jag borde. Jag sitter uppe i vinternatten, allt är stilla, allt är lugnt och det är bara jag och katten som är vaken.

Idag är vi hemma och förkylda, vi har bäddat ner oss i soffan och tittar på Barnen i Bullerbyn. Jag och min lilla flicka. Idag är det vi.

3 kommentarer:

Lina ♥ C´est la vie sa...

Hej vad roligt att hitta hit. Tack för ditt inlägg hos mig. Ska kika runt här lite :) Ha det bra!

Att vara någons fru sa...

Låter fantastiskt skönt

MrsSunshine sa...

Det låter riktigt mysigt! Trots förkylning:-(
Ha det gott!