lördag 10 december 2011

Du lilla gran
























Underbara härliga lördagsmorgon. Barnen springer runt i pyjamas, men själv har jag gjort mig i ordning för en ny dag. Teet kokar, sconesen i ugnen och dags att duka fram lördagsfrukosten. Mannen sover, likaså gör vår "nattgäst" som tog gäst rummet efter en middag här igår kväll.

Något av det bästa med att bo som vi gör är närheten till naturen och tillgång till vad den har att ge. Och det är rätt mycket nu i juletider minsann. En liten gran fick komma in och står nu liten och söt i vårat TV rum. Jag är ju rätt konservativ när det kommer till julgran och julpynt och självaste julgranen ska tas in och kläs dagen före julafton. Så är det bara! Så i väntan på den riktiga julgranen får denna lilla goding stå och påminna om vad som stundar. 

Sen drar det igång igen, och idag har vi en aktiv dag. Bortbjudna på både lunch och middag. Mycket trevligt och skönt att slippa tänka på det idag.

Och ni som undrar, bordet är mitt älskade Marockanska brickbord från TineK, köpt från nätbutiken Blackballoon.

11 kommentarer:

MrsSunshine sa...

Helt underbar liten gran! Och du, så himla fint med hjärtat:-)
Önskar dig en underbar lördag,
kram! C

Vardaxlyx sa...

Hihi me like lixom! Ha en underbar lördag!
Massa kramar!

Tindy sa...

Vilken toksöt liten gran:) Du har det helt perfekt med naturen du:)HA en härlig lördag fina du:)

Jenny sa...

Hej Jannike!
Tack för besöket hos mig! Vilken härlig blogg du har, här kikar jag gärna in igen:)

Jättefin gran!


Ha en mysig lördagkväll!

Kraam Jenny

HelbergHouse sa...

Så himla fint! Har en nästan likadan liten gran utanför dörren men vågar inte ta in den om den barrar :) Den får stå kvar där till jul iaf!
Låter som en härlig morgon (morgonpigg?) Jag önskar jag hade mer energi på morgonen!
Hoppas ni har haft en fin dag!

MK Photography sa...

Ojoj, nu blev jag jätteinspirerad att ge mig ut och hitta en liten minigran också! Så fint med den i en korg som du har gjort.
Och bordet... ja, det är ju bara sååå vackert.

Kram
Malin

Borgmästaren sa...

Vilken fin blogg du har! Granen i korgen ser gullig ut, som gubben i lådan. Kul idé.

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Åh så mysigt det låter med pyjamasklädda barn och scones i ugnen, verkligen den perfekta lördagsmorgonen (fast jag får väl klä hunden i pyjamas i brist på barn) ;) En minigran är ju perfekt, jag bor litet på 25 kvadrat så en stor är inte en möjlighet, men en sådan här skulle jag ju få plats med <3

Att vara någons fru sa...

Så himla fin.

Elina sa...

Vilken söt liten gran. Önskar jag bodde som du, nära naturen, med skog runt hörnet. Kanske en dag. Härliga bilder på vardagsrummet.

Jannike sa...

Tack söta ni för era fina hälsningar! Önskar er en fin söndagkväll!