söndag 18 december 2011

Fjärde Advent


Solen går upp och ner. Regnet det öser ner. Fjärde Advent idag och ruggigt utav bara tusan. 
Ett barnkalas, en laddning julköttbullar och pizza till middag. Det var ungefär vad vår dag bestod av. Och så åkte jag förbi granförsäljaren här och kikade lite. Men det fanns ingen som passade riktigt. Vi har ju så högt i tak i vardagsrummet  (öppet till nock) så vi behöver en stooor. Och ja, då menar jag en på en bra bit över 3 m för att det inte ska se löjligt ut. Gissar att det kommer att bli något utav en utmaning, men det blir veckans uppgift!
Nu soffa, film, te och den där mörka chokladen med chokladmousse inuti. Mmm.

6 kommentarer:

MrsSunshine sa...

Åh, njuuut av den där soffstunden! Ska sätta mig nu med:-)

kram C

Unknown sa...

låter som en helt ok söndag.
har ditt paket kommit fram?
(nojjig pga all julpost)

här har vi packat idag. och när man packar så hittar man allt skräp man gömt undan i skåp o lådor så då måste man rensa lite också. haha!

3 meters gran! woooooow!!!
stoooor kram.

a piece of happiness sa...

Ja ruggigt värre är det ute. Vi lyckades ju få snö i helgen och det ligger kvar lite.
Vi har också högt i taket och har alltid haft en stor gran. Men i år ville jag en i korg så nu har vi bytt plats på den.

HelbergHouse sa...

Vilken härlig julkänsla!

Titta in hos Thess sa...

Härlig bild!!
Lcka till med ditt granletande =)
Jag förstår vad du menar,nästa år måste vi oxå ha en RIKTIGT hög gran annars kommer det att se rent konstigt ut.
Ha en bra vecka ...och kom ihåg...vi hinner det vi hinner =)

Kram Thess

Vardaxlyx sa...

HÄRLIG bild du bjuder på=)
Massa måndagskramar till dig!