torsdag 8 december 2011

Julfynd







































Det här med bloggandet har verkligen gett mig mycket. Dels har jag fått "möta" en massa trevliga människor och vänner som jag utan bloggandet aldrig hade fått möta annars. Jag har också fått mycket inspiration och idéer, och hade det inte varit för detta så hade jag aldrig köpt mitt fina bord. Hade aldrig ens vetat att det existerade. Det är ju hur bra som helst!
Igår begav jag mig till fina Linas gårdsbutik. Lina driver nätbutiken C'est la vie. Jag kom i kontakt med henne via bloggandet och hon bjöd in mig till sin lilla gårdsbutik. Oj, gissa om jag gjorde några fynd där. Japp, det må ni tro. Först och främst var jag ute efter rengöringssprayen från Maison Belle i "juldoft", men sen dök jag också på en underbar kruka från Bloomingville. Handbankad och ursnygg. Precis vad jag letat efter. Och den var på dunderrea. Lite annat smått och gått fick också följa med hem
.
Så nu går jag runt här hemma. Sprayar julrengöring lite överallt där jag kommer åt, luktar och nickar lite godtyckligt för mig själv. I krukan bor nu en julstjärna men det är inte helt omöjligt att en liten dikesgran får flytta ner i den. Inte omöjligt alls.

Det är sådant jag går och funderar på en torsdag som denna! Vad gör ni?



9 kommentarer:

Lina ♥ C´est la vie sa...

Oj vad fint med krukan. Jätteroligt att träffa dig och hoppas vi snart får tillfälle igen. Önskar dig en toppenhelg!

Kram Lina

Pernilla sa...

Den där rengöringssprayen har jag oxå kollat på på nätet. Skulle jag stöta på en sån i en affär skulle den nog hamna hos mig oxå. Snygg kruka!

FruSofie - Vinn bla Odd Molly för 5000 kr i min blogg! sa...

Den här sprayen har jag med, måste var den godaste lukten någonsin så visst är det lätt att överdosera =)

Jättefin blogg du har!

Titta in hos Thess sa...

Jag håller med dig, att börja blogga är bland det bästa jag har gjort.
Jag längtar hem varje dag för att få öppna upp datorn.
Ha en skön kväll!

Kram Thess

Vardaxlyx sa...

fynda och shoppa det är grejer!
Kramkram

Ljuva lantliv sa...

Tack för din fina kommentar hos mig! Visst är det hur kul som helst med bloggandet. Man möter människor som man aldrig kommit i kontakt med annars, får massor av härlig inspiration och positiv kraft! Skrattade lite när jag läste om ert adventsfirande. Känner igen det härifrån med två små bebisar som inte alltid känner samma julkänsla som sina föräldrar. Där sitter man, totalt slut i soffan efter en mardrömsnattning, med en kall glögg i handen och undrade vart den kvällen blev av!
Ha en fin kväll!
KRAM Anna

Thiel sa...

Vad roligt Jannike! Vet du att det är min moster Isabella som har startat och driver serien "Maison Belle"?. Isabella bor på en gård utanför Köpenhamn där hon också säljer sina saker i en gårdsbutik. Kanske kan vi göra en liten Köpenhamnsresa tillsammans någon gång och besöka Isabella? Isabella har också en nätbutik: http://www.isabellasmith.com/ och du kan se en liten bild på henne överst på sidan. Tycker du att hon är lik mamma? Kramar, Lisa

Lilla Majken sa...

Den där julrengöringen måste jag inhandla, den kanske ger mig lite mer inspiration att städa,

Ha en härlig fredag! Kram Therese

Jannike sa...

Lisa - Det är ju helt otroligt. Då är det ju henne du har pratat om förut, när ni har varit där nere och hälsat på. Oh ja, vi får verkligen göra en resa dit tillsammans. Vilken underbar butik, dit vill jag åka =) Hälsa henne att hennes produkter är väldigt uppskattade. Vill ha mer ur hennes sortiment nu när jag testat denna.
Och ja, hon är ju väldigt lik Dagmar, med en annan hårfärg bara.
Kram