tisdag 6 december 2011

Tisdagsblues

Astrid Lindgren frälst flicka tittar på Madicken































Hörrni. Den där snön blev det inte mycket av. Liiite, liiite vitt stoft ligger på marken. Så lite så att det inte ens går att kalla puder. Men visst. Snö blev det, om än inte så mycket. För min del får det gärna ta och komma lite mer. Tänk vad mycket snö det var vid den här tiden förra året.

Idag har jag faktiskt redan lyckats handla några julklappar. Skönt att vara igång, även om jag ligger en bra bit efter och måste sätta fart med det här nu. Det är ju trots allt bara två och en halv vecka kvar. Och det är mycket som ska fixas, det vill jag lova. Blir svettig bara av att tänka på det. Vill helst bara sjunka ner i min soffa och göra precis ingenting. Hela dagen! Men det går liksom inte för sig riktigt. Inte det minsta!
Nej, ska det bli någon jul här är det nog jag som måste växla upp!

4 kommentarer:

EMMAS!- julkalender i bloggen sa...

Var gärna med i dagens lucka om du inte redan är de :D länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-6.html#comment

Elina sa...

Förstår precis hur du känner. Önskar man bara fick krypa ner under täcket och gömma sig. Jag har i alla fal lyckats göra trillingnötter efter jobbet. Små steg :)

Thiel sa...

Kör en lång stund i soffan först tycker jag. Sen kan du växla upp - det är ganska lång tid kvar till jul. Kram, Lisa

Lilla Majken sa...

Håller med, jag kan inte säga att jag njuter av någon julstämning, känner mig bara stressad över allt som ska göras.

Så fina bilder. Vem älskar inte Madicken? Det gör jag fortfarande, säkert mer än min lilla tös.

Ha en fin dag! Kram Therese