tisdag 20 december 2011

Önskar

Foto: Daniella Witte

Nu är det såhär att jag, efter nyår, när jag börjar jobba igen kommer att behöva uppdatera min garderob med en vettig jacka. En som man kan bära utan att skämmas ögonen ur sig för att det saknas knappar (läs någon har slitit bort dem) eller för att bananfläckarna har grott in i tyget och inte går att tvätta bort med all världens medel.
Jag som för närvarande inte rör mig bland så mycket uppklädda människor har lite svårt att få till inspiration och idéer på vad jag ska bära vintern/våren 2012. Jag surfar runt på en massa bloggar, men här tycks det som om Odd Molly är grejjen. Och nej, Odd Molly det är bara inte jag. Det är en himla massa andra bloggare, men jag, det är det bara inte.

Så nu, när jag är inne på den här tjejens inspirerande blogg får jag se en skapelse som bara skriker. DET ÄR JAG! Läser vidare och ett lyckorus sprider sig från tårna, upp genom benen, vidare genom magen och in i hjärtat när jag läser att denna underbara skapelse, min jacka är med i en utlottning i hennes blogg. Så nu hoppas jag att det som mig saknas ska komma som en liten julklapp. 

I år önskar jag inte av tomten, i år önskar jag av Daniella Witte.

5 kommentarer:

Unknown sa...

hejja!

god jul. tack för alla fina ny-tips !!
stor kram. ulrika

Gunilla sa...

Eller så kan du låta din man vara tomten! :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Åh vad kul att du kommenterade hos mig! Så jag hittade till dig:)
Hoppas ni får en fin dag!
Kram.

HelbergHouse sa...

Wow, då håller jag tummarna för dig! Fin jacka, det är så roligt när man hittar något som man verkligen tycker om och känner sig bekväm i! Själv älskar jag Odd Molly och skulle lätt kunna ha en hel garderob! :)
Ha en fin dag!

Vardaxlyx sa...

Håller tummarna för dig! Jätte fin blogg hon har oxå =)
Massa onsdagskramar till dig!