söndag 4 december 2011

Andra Advent




















Finns det ingen hejd på hur snabbt tiden går? Andra advent redan och nej, mina julkänslor är fortfarande rätt minimala. Idag har vi gjort alla rätt för att försöka så ett embryo till julfeeling här. Andreas är borta idag men jag och barnen tände en massa ljus, adventsljustake, spelade julmusik, drack glögg och försökte komma i stämning.
Fungerade det?

Om jag säger såhär, det hade kanske fungerat om alla hade varit med på noterna. Om alla hade suttit och tindrat med sina små söta ögon.
Gjorde alla det?

Såklart inte. Lilla O har varit lite krasslig hela helgen och gråtit konstant. Ingenting har varit bra. Det har skrikits i ett. Det ska bäras och det ska konkas. Och de andra slogs. Och någonstans där mitt emellan lyckades Elise att smörja in hela ansiktet med tandkräm.

Ja, just precis så. Tandkräm alltså!

Hon skulle bli en katt hade hon tänkt. Fråga mig inte hur tandkrämen skulle fixa det för det kan jag inte svara på. Men kletigt, det blev det.
Stilla Natt, Heliga natt eller nåt? Nej inte direkt.

Och så var vi ju och såg Svansjön i fredags. Och jag säger såhär. Är det något ni ska se i år som utspelar sig på en scen så är det Svansjön. My god vad bra det var! Grymt!

Andra ljuset brinner i Tv rummet



3 kommentarer:

Pernilla sa...

Inget illa ment alltså, men det är ganska skönt att höra att det inte bara är i mitt hus det inte är konstant tindrande ögon och oceaner av syskonkärlek....;-)

Lilla Majken sa...

Hihi, jag håller med. Det är verkligen skönt att höra att det finns fler som har kaos hemma ibland.

Kram Therese

HelbergHouse sa...

Haha så söt han är! Det kommer en dag man kommer sakna den där ständiga gråten ;) Vad vore livet utan kaos emellanåt?