lördag 24 november 2012

Smygstart


Oh yes, lördag idag och jag gör ingenting, absolut ingenting förutom att ströva runt här hemma, plockar, pysslar, flyttar prylar hit och dit, läser inredningsmagasin och försöker tänka ut hur min jul ska se ut. 
De brukar inte skilja sig nämnvärt från varandra, våra jular, men lite idéer gör att den ofta blir vinklad åt ena eller andra hållet.


Lite smygstart på advent har dessutom smygit sig in här. Inga stora eller märkvärdiga saker. Jag håller på mig där. Advent är startskottet, men en liten gran och stjärnanis bildar ett fint stilleben och inger en gnutta stämning.


Ja, det är lördag idag. Det märks på alla sätt och vis. Barnen har vänner här. För en gångs skull är alla sams och skratten ekar i rummen. Ibland kan de, och om ni visste vad det värmer i mammahjärtat!

11 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så adventsfint du har gjort! Här kommer det börja pysslas imon, hinner inte med nästa helg ;)
Kram kram

Sahra sa...

Jag har också fixat lite. Köpt enar och minigran. Satt upp stjärnorna. Hata pappersstjärnor och det jäkla meckandet. Tur att det är värt alla fula ord när man ser dem lysa sedan.
Kram

Lena - gott för själen sa...

Så fint du pysslat till det. Härligt med små stilleben. Jag har också pysslat lite idag. Och överraskat mig själv...

Sv: Det är Sony, jag har.

Ha en fin lördagkväll!

Kram Lena

Home2tiny sa...

Härligt att pyssla i lugn o ro, det har jag oxå gjort idag, så nu sitter jag här med ett glas o är rätt så nöjd. Jisses så härlig den här tiden är. Kramisar Tina

MammaElva sa...

Vilken fin smygstart! Jag håller också på att fundera och samla inspiration!
Ha en fin kväll! kram

Pernilla sa...

Fint med stjärnanis! Själv funderar jag på hur många gånger ettåringen kommer riva granen i år.

Mamma C sa...

Vilken fin smygstart till julen. Här åker nog allt fram i veckan tror jag.
Kram Mamma C

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina bilder! Klart vi fårsmygstarta!
Ha mysig kväll kram Helena

Gottegrisen sa...

Det är ljuvligt när barnen kommer överens... för en gångs skull :o)

Titta in hos Thess sa...

Har inte hunnit göra så mycket här hemma än men hoppas hinna med lite i morgon :)

Kram Thess

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Härligt med smygstarter..så vackert med stjärnanis !!

kramen