måndag 19 november 2012

Smygstart



Sakta, sakta hittar små vintriga detaljer som andas en liten, liten förväntan av advent och jul sin plats även hemma hos mig. Det är en lååång väg kvar, men små tecken tyder ändå på vad som komma skall. 
Lärkkvistar kan nu hittas lite varstans här hemma och är ett bra sätt att få in natur och vinter i sin inredning. 

Detaljer i silver såsom ovan kulor från Indiska har också fått komma fram, mest för att ljusa upp det som tenderade att bli så brunt och trist nu i höstmörkret. Så småningom kommer mer detaljer att pryda hemmet, det kliar i fingrarna och precis allt i mig just nu längtar efter ljus. 

Det här året kommer verkligen advent att sprida ljus och lysa upp i den mörka november och jag nästan känner dofter av hyacinter och de vackra amaryllis och julros som även de snart kommer att ta sin plats i min adventspyntning. Snart, snart är vi där och jag vill verkligen inte börja för tidigt. 
Det SKA märkas när Advent väl är kommen.

Ikväll pussar jag på små knubbiga bebislår och skrattar så att jag får kramp i magen tillsammans med en av de allra bästa. 
En vecka som börjar på ett sånt vis, det är en bra vecka. Jag tror det.
Den här veckan blir bra!

14 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Såå fint hos dig! De är så snygga de där kuberna. Passade så bra med lärkkvistar.
Håller med om att det kliar i fingrarna! Lite har smugit sig in här oxå men adventsstjärnor m m får allt vänta lite till...
Kram Suss

MITT VITA HUS sa...

Åhhhh så fint:)

Kram kram

Mittgodastefinaste sa...

Den är så snygg den där ljusstaken som man kan stoppa saker i!

Otroligt vacker bild i ditt förra inlägg med kakan på blå fatet.

Kram Jenny

Mamma C sa...

En jättefin dekoration du gjort, med lite av julstämning i.
Kram Mamma C

Lena - gott för själen sa...

Vackert stileben! Jag har också smygstartat liiite.

Kram Lena

Bara Sara sa...

Så fin!!

Home2tiny sa...

Vackert o stämningsfullt. Nu längtar man allt efter ljuset från alla julstjärnor o ljusstakar. Kramisar Tina

Beautifulosophy sa...

vackert och stämningsfullt! kram

Anonym sa...

verkligen fint Jannike!!

Kram

Helenas enkla vardag sa...

Vad fint det blev! Lärkkvistar är ju så fint! Och vad härligt att få skratta med sina små änglar!
Kram Helena

Titta in hos Thess sa...

Jätte fint vännen !!!
Hoppas oxå på att denna vecka
blir riktigt bra.

Kram Thess

maria sa...

Vad fint du har gjort!

Charlie sa ... sa...

Det blir en bra vecka!

Och lärkkvistar, glas, silver, ljus...en underbar start.

Kram!
Lotta

CreandoPhoto sa...

Så vackert du har ordnat det! Inspirerande till tusen :)

Kramar