onsdag 7 november 2012

Här kommer natten


Här kommer natten..... kall och underbart lång....¨
Här kommer mörkret.... dabidabidabidabi da...

Här kommer natten, sakta rör jag mig runt, njuter av tystnaden och de små snusningarna som hörs från tre barn,tryggt nerbäddade i sina små sängar.
Här kommer natten, och somnar jag inte i soffan vet jag att jag har många timmar framför mig. Timmarna under natten, det är då jag får saker att hända. Före midnatt somnar jag sällan nu för tiden och ofta är klockan bra mycket mer än så när mina blå ögon sluts för dagen.
Natten - ovärderliga timmar.
Här kommer natten!

16 kommentarer:

CONCEPT by JESSICA sa...

Fint med ägget i kupan.. visst är det mysigt på kvällen, effektiv kan man vara då;)
Kram

Beautifulosophy sa...

Me too...
Kram

Beautifulosophy sa...

Me too...
Kram

Beautifulosophy sa...

Me too...
Kram

Beautifulosophy sa...

Me too...
Kram

Beautifulosophy sa...

Me too...
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Så mysig bild!
Men när sover du vännen? Här är jag uppe strax efter 5 så till midnatt orkar jag inte vara uppe... Men annars får jag nog oxå mest gjort sent på kvällarna ;)
Kram kram

a piece of happiness sa...

Den är fin den låten med Miss Li :-)

Sahra sa...

Det är ju då man har tid att göra en massa saker. När det är lugnt och tyst. Jag är likadan.

Hajan sa...

Jag blev nattuggla, den dagen jag
blev 65 år och inte hade jobb att gå till.
Nu ugglar jag på med datan, som jag
tycker är så roligt.
Ho, Ho från ugglemorsan här.

Lena - gott för själen sa...

Vacker rogivande bild!

Jag är definitivt ingen nattuggla. Klockan ringer 5.30...

Kram Lena

CreandoPhoto sa...

En nattmänniska till! :)
Själv är jag som mest kreativ från kl 22 och framåt... :)
Kramar

Mittgodastefinaste sa...

Ja visst är det underbart med allt man hinner på nätterna! Jag sover allt mindre men känner mig ändå pigg konstigt nog!

Kram Jenny

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, natten är underbar. Då sover jag gott :)
Vad natten är för dig är tidiga morgnar för mig - det är då jag får som mest gjort.

Men du får det att låta väldigt mysigt! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin torsdag!
Kram Sofia

Titta in hos Thess sa...

Tror jag att du inte kan sova när du ligger och surfar på Bukowskis halva nätterna ;)))
Sååå vackra saker i fönstret =)))
Vart ifrån månntro?

Kram Thess

Jannike sa...

@Thess Ljustakar från Granit. Ägg från Indiska (från i påskas...) och glaskupa från Gertrudes.
Kram