onsdag 28 november 2012

I väntan på snön


Regnet fortsätter att bara ösa ner. Hela natten har det hällt ner och det känns som om någon har slängt på en våt, tjock filt. En sån där gammal yllefilt som riktigt suger åt sig vätan och blir tung och alldeles klibbig och stickig. Precis så.

Snön har fortfarande inte kommit, varningar är utfärdade och man bör kanske inte ge sig ut och åka. Jag har ett möte på andra sidan stan, så alldeles strax måste jag sätta mig i bilen och fara iväg. Men som sagt, än har den inte kommit, snön, så just nu är läget under kontroll. 
Frågan blir väl om jag lyckas ta mig hem från stan ikväll? Det blir en senare utmaning känner jag. 
Vem vet - kanske, kanske fortsätter regnet att ösa ner och kommer inte att förvandlas till små kristaller av is som istället singlar ner från en mörk vinterhimmel.
Kanske - kanske inte!

5 kommentarer:

Lena sa...

Vi håller tummarna att regndropparna
förvandlas till snö!

Ha en bra dag & kör försiktigt!
Lena

Sahra sa...

Jag är lite orolig för vi ska äntligen få hämta xc90'n och den har inte vinterdäck på. Så jag hoppas att det inte blir några större väderförändringar
Hoppas du också klarar dig undan. Kram

Gunilla sa...

Snöar hos mig!

CreandoPhoto sa...

Snö vill jag ha. Mina föräldrar som bor i Borensberg skickade precis ett MMS och där var det mycket snö :) Hoppas, hoppas!

En fråga till dig - kittade objekiv? Hur funkar det?

Kramar Kicki

Helenas enkla vardag sa...

Här har det snöat både igår och idag om än mycket blaskigt!
Hoppas den kommer till er med! Nu är O ute och leker i snön, och det är ju det som är så kul att barnen verkligen vill vara ute!
Kram Helena