torsdag 8 november 2012

Färgskiftningar..


En bit in i november och min faibless för höstiga och varma färger börjar avta. I takt med att löven försvinner från träden och vintern kryper allt närmre blir min färgskala också allt smalare och kallare. Sakta men säkert plockas de oranga detaljerna bort, och det som tar över är det gröna, grå, vita, lite bruna och silvriga. Julen får fortfarande snällt vänta men känslan av att advent är på intåg, börjar göra sig synlig även i min stil.

Den här duktiga och stora källan till inspiration satte ett så bra namn på den känslan som jag just nu bär på
 - Adventsförväntan - 
Och visst är det precis så det är!

8 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Tror att det har börjat gro en längtan hos flera av oss i takt med att dagarna blir kortare och mörkare. Jag har precis som du börjat smyga in lite lärkkvistar, zinkhus och annat påminner lite om vad som komma skall. Det är så mysigt att ha allt detta framför sig och få plocka fram mer och mer allt eftersom.
Ha det gott! /Linda

Helenas enkla vardag sa...

Jag riktigt längtar till att få frossa med adventspyssel!
Kram Helena

Casa of Mia sa...

Vilken fin bild och visst är det härligt den här tiden, kram

Home2tiny sa...

Det är nästan känslan o förväntningarna innan advent o jul som e det bästa. Man planera, myser o känner sig upprymd, nästan som inför en resa. Det är en härlig tid som väntar. Kramisar Tina

Lena - gott för själen sa...

Älskar adventstiden. Så mysigt! Adventsförväntan var ett bra ord.

Kram Lena

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Ja visst är det härligt att närma sig adventstider när man får spinna loss på vackra blommor, pyssel och ljus. kram Victoria

Charlie sa ... sa...

Tänkte exakt samma idag....mer kalt, lite gråare hos mig med. Sedan blir det mer vitt och rött om jag känner mig själv rätt ;)

kram!

Hajan sa...

JA jag håller med, det hsr inte smygit sig in, här har det bom,bom
kommit, man längtar i allafall till Advent.
Det är mörkret som vil ha ljuset.
Jag skall ha ett Zinkhus, jasg villl ha,vill ha. Låter som en envis barnunge jag vet,men oj vad de är vackra.
kram