söndag 4 november 2012

När huset var i vila


Tidigare idag. 
Tittar på film på mammas Iphone via Netflix och mamma inser att en Ipad kanske inte vore en dum idé... har stått emot tjatet än så länge, men inser nu att till och med för min egen del skulle det vara trevligt.


Lillasyster mös i TV soffan istället och tittade på Tjorven och Skrållan på Saltkråkan. 
Astrid Lindgrens filmer är fortfarande favoriterna här. 
Lillebror sov ute i vagnen och ett stort lugn låg över hela huset. Det händer inte ofta så man får passa på och njuta de få tillfällen som ges.

Och ja... nu är det kväll och äääääääääntligen ska jag göra det jag längtat efter i snart ett år. Downton Abbey - men först Solsidan.

Imorgon kör vi måndag igen. Jisses vad snabbt det går nu!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Astrid Lindgren<3

Vi har också funderat över den julklappen till barnen här... Vad gör man inte för sina barn...:)
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Mysigt! Kikar också på solsidan och ska kolla in Abbey också såklart! Jag tror jag skrev det förut men om inte, stort grattis till månadens blogg i tidningen Lantliv! Kram Nilla

Charlie sa ... sa...

Det går snabbt!

Lugna stunder behöver både stora och små. Mina barn älskar Astrid Lindgren och gör det fortfarande nu när de är stora. Och jag med.

Kram!
Lotta

Unknown sa...

Älskar när huset ligger lugnt ...
Njut av din kväll.
Ny vecka imorgon!

xx

CreandoPhoto sa...

I-pad är kanon. Fick en när jag fyllde 40 och den används dagligen till allt möjligt. Älskar den helt enkelt! :)

Kramar

Sahra sa...

Inget julpynt innan första advent. Eller, ja, på fredagen åker det nog fram. Men uteslingorna kommer nog upp nästa helg. Det är så mörkt ute och det behövs.
Ha en fin vecka

Hajan sa...

Vilka minnen Du väcker lilla vän.
Nu är ju jag 82 år, mina små ha,ha
är ju 51 och 54 nu. Jag kommer ihåg
när de fick varsin banspelare och
kunde spela sina sagor på. Den nästa presenten blev ju skivspelare
.Och vilken fest när vi skaffade Tv då var grabben 6 år. Tiderna förändras och vi med dem.Jag tror bara det är nyttigt. Det var många nyheter för dem.köpte Lantliv vad
trevligt Jannike

Hemma på Sjuan sa...

Vi köpte nyligen en Ipad och den används flitigt. Visst nu är det dags att börja fundera på de där klapparna...
Kramis Suss

CONCEPT by JESSICA sa...

Tack för ditt svar om tapeten, så vacker den är. Får nog övertala mannen om att vi ska fixa sovrummet;)
Kram