onsdag 14 november 2012

Ett ljus tändes



Idag gick det upp för mig. Advent - det är ju för sjutton bara två veckor kvar. Jag som en enveten gammal get har bitit mig kvar i hösten får nu ta och tänka om några varv. Dags att börja inventera förråden och alla de där kartongerna som är märkta med "Advent". Ska jag inte stå där första advent med trasiga stjärnor eller lampor som saknas är det hög tid. Inventering i helgen alltså. Vet dessutom bestämt med mig att julstjärnor kommer att stå på inköpslistan. De vi har har varit med ett tag och sitter inte helt ihop längre om man säger så.

Huvudvärken har inte släppt, snarare tvärt om och det där doftljuset från Durance får snällt ta och vänta idag. Visst doftade det gott av kanel och apelsin men lite väl tungt och en dag som denna är det inte ett alternativ för mig. En kopp te och lite ost får bota huvudvärken helt enkelt. 
Tack för alla era peppande kommentarer, ni är helt enkelt bäst!

15 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

God kväll! Du har bitit dig kvar i hösten kanske men jag har bitit mig kvar i sommaren.. Jag fick också lite bråttom idag och köpte hem en liten en så jag iallafall börjar med lite adventsblommor!

Jag köpte doftljus i värmeljusform på Willys av alla ställen! De var riktigt svaga, jag kan inte heller med såna med för mycket doft. De här blev bra om man satte ett par stycken i lite lyktor. Fresh Linen tror jag doften hette.

Hoppas att huvudvärken släpper!

Kram Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Jo visst går det fort! Det som kändes så långt fram när vi började jobba i höst...
Hoppas huvudvärken blir bättre, kramisar Suss

Sahra sa...

Enligt östkustbrudarna är det fritt fram efter thanks giving som väl är i helgen. Så hög tid alltså. Trist med huvudvärken. Har du tagit något? Hoppas det går över snart. Kram

Anonym sa...

Det är inte klokt men väldigt välkommet denna tid vi har framför oss!!!
Hoppas du mår bättre imorgon!
stor kram!

HOUSE of ADELA sa...

Fyyy för huvudvärk, hade jag hela söndagen på nåt konstigt sätt i bakhuvudet, men som var bortblåst i måndags! Hoppas din försvinner med!;)
Vi får se fram emot advent nu och mysiga juletider med fester och vänner!

Många kramar
Adela

♥Linda♥ sa...

Att ha ont i huvudet slipper man ju helst. Stackars dig! Krypa ner i sängen o sova brukar vara min bästa medicin. Hoppas det är bättre i morgon.

Jag var faktiskt runt en sväng på stan idag och köpte lite julpryttlar. Bl a fina ljuskransar till fönstren. Det behövdes uppdateras lite här med i adventslådan och det är ju bäst att passa på innan allt är slut ;)

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Stackare huvudvärk är ju bara så jobbigt.Ja att börja ladda inför advent nu tänker jag göra också.Hoppas huvudvärken har gott över i morron.Kramar Rita ♥

Charlie sa ... sa...

Hoppas du känner dig i bättre snart, huvudvärk tar ju all energi.

Jag ska också kolla lådorna som det står advent o jul på snart. Men först kalkon ;)

KRAM
Lotta

Hajan sa...

Det ordnar sig skall Du se, Huvudvärken måste Du bliva av med.
Kan det vara stress som gör det värre.Jag vet när jag jobbade 31,5
år på samma plats.Ja det var mycket,och ansvarsfullt.
Var tvungen att draga ner på det
som var hemma. Mamma o Pappa, Svärmor alla vi bodde i samma hus.
men olika lägenheter men jag räckte inte till tyckte jag.
Jag sade till att De fick skaffa
Hemtjänst. Det hjälpte ett tag
men då hette det stresshuvudvärk.
Gå in i väggen heter det nog nu.
lilla gumman krya på Dig.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaa det är helt otroligt vad det går snabbt..nu kan man inte "sitta kvar på läktaren" längre !!

Kram kram

Lena - gott för själen sa...

Jag måste också tar ner adventskartongerna. Har för mig att den behöver kompletteras med ett par stjärnor. Minst;-)

Hoppas huvudvärken släppt nu!

Kram Lena

Hanna sa...

längtar efter att sätta upp adventsljusstakar!

Helenas enkla vardag sa...

Längtar verkligen till advent! Det är något att se fram emot nu i novembermörkret! Hade också ont i hv igår, men även idag! Inte kul! Hoppas jag kan preparera bort den som jag kunde igår! Kram Helena

LOPPISLIV sa...

Jag har också gått igenom jul lådorna, vita pappstjärnor som lyser vitt måste inhandlas pronto :-)) de jag har, lyser gult!! Trist med huvudvärk, fy och ve för detta mörka jobbiga just nu. Bara solen skiner så lättar det upp. En promenad ut i friska luften och en riktigt bra feelgood film brukar hjälpa mig ialla fall. Ha en fin dag! Kraaaaam Paula

Annika sa...

Försök att vila och slappna av.