fredag 9 november 2012

Novemberljus


Det bleka, bleka novemberljuset silar in genom fönstren och genom de tunna linnegardinerna i sovrummet och hela huset badar i ljus. Ett välbehövligt ljus som tankar energi ända in i själen.


Frosten har härjat i natt och marken är sådär frost mjuk fast ändå hård, som den bara är just efter nätter som denna.


Nattens kyla gör avtryck även inne hos mig och klädd i sockor och stickad tjock tröja sveper jag om mig ytterligare en sjal och en halsduk och värmer mina händer på den stora koppen te som står framför mig. Frostrosor på glaset där ute och kristaller som glittrar i den bleka novembersolen.

Tänk att en novembermorgon kan vara så olik en morgon i maj. Samma plats men två helt olika berättelser. Jag slutar nog aldrig förundras över årstidernas vackra sagor.


14 kommentarer:

Beautifulosophy sa...

Med din nya snygga design och härliga blogg så måste jag ge dig en blogg award, att hämta på min blogg...
Kram Caroline

Lena - gott för själen sa...

Vackra bilder och fin text!

Ha en fortsatt härlig fredag.

Kram Lena

Ananas sa...

Fantastiskt fina bilder! Vad använder du för kamera?

Helenas enkla vardag sa...

Verkligen vackert skrivet och vackert taget med kameran! ser att du lärt dig lite detaljer på kursen!
Ha en skön fredag och nu firar jag igen inne hos mig!
Kram Helena

mig&mitthem sa...

Så fint både i bild & ord!! Fredagskramar m

House number 11 sa...

Vackert!
Kram Jenny

Mittgodastefinaste sa...

Fantastiskt vacker bild på en vacker stol med en vacker kudde i!

Du är snart proffsfotograf!

Så snyggt!

Kram Jenny

Förresten så hittade jag min TineK- korg på en butik vid Odenplan "Magnolia across the street" Jag var ju inte där själv men fick veta att jag nog skulle gilla den skarpt!

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Du är så otroligt duktig<3

Lena sa...

Jag kan bara hålla med alla inlägg ! Vackra bilder o vackert skrivet !

Kram
Lena


Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder! Och underbar text!
Håller med om att årstiderna är såå vackra om de är som de ska...
Ha en fin helg, kram Suss

Charlie sa ... sa...

Så vackert så jag nästan tappar andan för en stund!

Underbart. Vad vackert ni bor.

Ha en trevlig helg!

Varm kram
Lotta

dianasdrömmar sa...

Åhhh, vackert.Ha en härlig lördag Jannike kram Diana

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefina färger i bilderna! Väldigt vackra motiv också! Är det i photoshop som du gör din logga? Snyggt är det iaf! Önskar dig en fin lördag! Kram Nilla

Jannike sa...

@Ananas - Jag har en Canon 550D och fotar oftast med ett fast objektiv - Sigma 30mm 1,4 FX

Kram Jannike