onsdag 16 juli 2014

Framtida minnen


Min favorit tingest just nu - hatten som skyddar huvudet från den starka solen. Detta var dock före dess att hatten blåste av huvudet tidigare idag när jag stod längst ut på den stora bryggan och jag var tvungen att dyka i efter den eftersom den började sjunka. Jag kan säga att status på hatten inte är lika nu som då... en mer tillskrynklad och tilltufsad upplaga blev det. Oklart om den kommer att duga som hatt eller om jag måste införskaffa mig en ny. 


Ja vad ska man säga. Dagen har flutit på och hatt incidenten är nog det mesta "action" jag har att avrapportera här ifrån vår söderhavsö. Livet går sin gilla gång och tiden står ganska stilla vilket ju är otroligt skönt.


Vi blir väldigt väl omhändertagna och lagrar minnen för mindre lustfyllda vinterdagar. Den banken är bra att fylla på och jag försöker verkligen att insupa den här kritvita stranden och de många, många vajande palmerna för att lägga där bak och kunna plocka fram när vinterstormarna ryter runt det röda huset i skogen. 

Vissa dagar är bättre än andra, visst är det så och vissa dagar behöver man minnas när snön ligger meterdjup och man undrar vad man egentligen gör på den breddgraden man befinner sig flest dagar om året.


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bildet, förstår att ni njuter : ) kram Sofia