söndag 18 november 2012

En ledig dag


Vaknar så där härligt utvilad som man bara gör efter en natt med riktigt god sömn och när hela söndagen fortfarande ligger framför en med all sin härliga ledighet.
Igår var jag trött, så trött. Kanske kan vara mörkret och dimman, men hur jag än gjorde kunde inte tröttheten släppa sitt envisa grepp om mig. 
Idag vaknar jag pigg och ser fram emot kalaset vi snart ska iväg på. Alltid kul att träffa fina vänner som man inte ser så ofta nu för tiden.

Innan dess hinner jag dock krypa upp i sofffan, fortfarande pyjamasklädd och tjuväta lite av gårdagens kakbak. Mjuk pepparkaka i långpanna. Om någon noterar de "rårörda" lingonen på toppen är det inte så det egentligen ska vara. Men när frysta lingon saknas både i affär och frys har nöden ingen lag och man får ta till det man hittar. 
Så är det med det!

Men nu är de söndag och jag tänker njuta av varenda ledig minut innan veckan startar igen imorgon.

13 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

..*skrattar...här blev det sista pannacottan som fick intas med morgonkaffet...inte dumt alls...;) ..

Kram

Pernilla

a piece of happiness sa...

Rinniga lingon eller ej det är pepparkakan som räknas ;-)
Mjuk dessutom, åh så gott!!

A House With A View sa...

Mmmmm ser supergott ut:))))) Måste nog försöka baka något gott till fikat idag:)

Ha så kul på kalaset:)

Önskar dig en finfin söndag!

Kraaaaaaaaaaaam aka

Unknown sa...

å vad gott!
blir glad av att läsa att du känner dig utvilad & pigg!
njut av denna lediga dag!
kram.

Casa of Mia sa...

Mysigt och vilken fantastisk kaka! Kram

Lena sa...

Vad gott det såg ut! Skönt att vakna utvilad och sen kunna softa.

Ha en fortsatt fin söndag.

Kram Lena

Beautifulosophy sa...

Åh så gott det där såg ut, på favoritporslinet! kram Caroline

Titta in hos Thess sa...

Ser riktigt smaskigt ut =)))
Här har du en som fortfarande går omkring i pyjamas/myskläder och tänker så göra tills jag går och lägger mig.
För jag har en riktig gris vecka framför mig så jag går omkring och lullar så länge jag kan.

Kram Thess

Charlie sa ... sa...

Mmm...härlig söndag ni har! Mjuk pepparkaka är så gott. Jag fick med mig en bit från svenska julmarknaden inne på Manhattan i går.

Kram och ha en skön kväll!

Lotta

Lina sa...

Härligt!!

Sahra sa...

Dog en smula när jag klev in på Systrarna D. Det var tokmycket folk så vi handlade med oss. Måste åka dit någon gång när det är lugnare. Tack för tipset. Kram

Home2tiny sa...

Det kallar jag en riktig mysfrukost o jag som tokgillar pepparkakskrydda. Njut söndagen! Kramisar Tina

CONCEPT by JESSICA sa...

Mjuk pepparkaka måste nog vara bland det godaste;) Bra start på dagen låter det som..
Önskar dig en fin vecka, kram