fredag 30 november 2012

Början på en Adventshelg





Jippie, äntligen är helgen här, och inte vilken helg som helst som har sin början just NU, utan den första helgen i Advent. Gissar att många av er kommer att pynta, ta fram de fina adventsprylarna och förbereda för Julen nu i helgen. Så även jag. 
Lite smått har så sakteliga fått komma in, men till helgen ska det in med massor av fina blommor, ljusstakarna i köket och stjärnorna i barnens rum, ja och så lite annat pynt som så klart ska ta sin traditionsenliga plats.
Får barnen välja blir det även både lusse och pepparkaksbak i helgen., inte mig emot, hoppas bara att tiden räcker till, men det gör den väl.
Massor med snö har vi dessutom fått så lite pulkaåkning i backen är heller inte helt otippad aktivitet.

Advent var det ja - Mysigt!

7 kommentarer:

Titta in hos Thess sa...

ja här hemma har det grejats i dagarna två.
Så nu börjar jag jobba i morgon =(((
Känns halv motiverande om jag säger så.
Hoppas att ni får två fiktigt härliga dagar och hinner både mysa
och pyssla =)

Kram Thess

Bara Sara sa...

Men så härligt att det är lite snö ute för det bli liksom mer advent på riktigt då!!

inge sa...

We do not decorate until after the 7th of December in Ireland because it is considered bad luck to put up the decorations before ten. But I cannot wait I am a Christmas person. Love the pictures

CONCEPT by JESSICA sa...

Önskar er en mysig 1.a advent..
Kram

Annika sa...

Åh ditt hus alltså. Its killing me!!! haha...det är såå snyggt

Charlie sa ... sa...

Å, ni har det så fint hemma. Kan inte se mig mätt på de här bilderna och allt fint.

Tack rara du får att du skriver så fint hos mig!

Stor kram och glad advent

Lotta

Emma sa...

Åå vad fint du har det! /Emma