torsdag 22 november 2012

On hold


Känner ni att den är nära nu, helgen. En dag till med slit och arbete och sen kommer den, efterlängtad som den är. Tänk vad man kan njuta av ledighet och att bara vara. Det är precis det jag ser fram emot den här helgen. Att bara vara. 
Ta hand om de mina och bara njuta av min tillvaro.

Just nu står livet lite på paus. Jag antar att det är årstiden och vardagen som gör att det känns så, och desto större anledning till att njuta av familj och ledighet. 
Mina "egna" projekt har fått stå tillbaka på sista tiden. Ork och tidsbrist har bidragit till det men jag längtar efter den där energin jag brukar ha och som också gör att jag får saker att hända. Den är inte här just nu, men den kommer tillbaka, det är jag övertygad om och då gäller det att hoppa på tåget.

Just nu lockar soffa och hemmamys mer än diverse projekt och tankeverksamhet, hur kreativt det än må vara.
Men som sagt det är nog årstiden. Egentligen inget konstigt med det.

5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Mmm, jag tror det är årstiden. Eller jag hoppas det iallafall. För här är det segt som sjutton.... :)

Kramar

hemma hos lilla mej sa...

Tror också att det är årstiden som gör att man blir seg.Skönt att det är fredag i morron.Ha en skön kväll .Kramar Rita ♥

Lena sa...

Hade kunnat skriva vartenda ord själv också. Känner precis lika.

Titta in hos Thess sa...

Instämmer till fullo!
Är så slut när jag kommer hem på kvällen att jag ligger som en tallrik kräm i soffan och J får i princip skrapa upp mig och leda mig till sängen:)))
Men du.....det blir bättre :)))

Kram Thess

Hajan sa...

Håller med alla dina bloggvänner
det måste vara årstiden,och vädret
är ju mer än lovligt tråkigt.
kram