tisdag 13 november 2012

För alla sinnen


Ikväll ska sinnena få sitt. Jag tycker att jag förtjänar att skämma bort mig själv en smula idag. En favoritchoklad för smaken och så tar jag och provar ett nytt doftljus, just för doftens skull.

Hittade det här doftljuset från Durance med doft av kanel och apelsin och har en förhoppning om att det så sakta, så sakta ska hjälpa till att smyga igång den där adventsförväntan som ligger som ett skimmer över min värld just nu.
Jag är en mycket kräsen doftljus konsument, det kan jag tillägga. Doften får absolut inte vara för tung eller för stark. Helst bara ligga som en förnimmelse i rummet. Då är det bra.
Så ja, kanel och apelsin eller ej, det har lite att leva upp till det här lilla ljuset.
Har ni testat det? Vad tycker ni? Eller vad har ni för favoriter?

Så det gör jag ikväll. Jag unnar minna sinnen en helkväll, slänger upp fötterna i soffan, tar katten i knät och så ser jag något på TVn som förhoppningsvis inte får mig att somna med en gång.
En kväll för mina sinnen!


10 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Det låter fantastiskt behagligt. Ibland måste man unna sig njutning. Väntar på en recension av doftljuset :)

Njut av kvällen och allt det goda!
//Linda

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

klokt beslut att ge sig själv en sinnenas kväll....

Kram

Pernilla

Sahra sa...

Det gör du rätt i. Jag är också doftljuskräsen. Mycket pga min doftallergi. Ofta är det ju så att de dyra ljusen inte luktar så sliskigt kvävande syntetiskt.
Ha en fin kväll. Kram

Titta in hos Thess sa...

Låter precis som här hemma :)
Förutom Vera då.....för då skulle jag få sitta och
Snora och nysa hela kvällen.

Kram Thess

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Japp, öpte det förra november och tänkte köpa ett nytt i år, bra julighet på dte tycker jag.

Kram

Lena - gott för själen sa...

Mysigt det lät! Här blir det dåligt med doftljus eftersom maken är lite allergisk. Men ibland smygtänder jag lite;-)

Kram Lena

Charlie sa ... sa...

Så skönt det låter! Såklart man ska unna sig. Du måste berätta om ljuset motsvarade dina förväntningar!

Kram

Lotta

Hajan sa...

Jag har oxå svårt med dofter från ljus.Men så konstigt jag har inte tyckt om Lavendel förut,fick ont i huvudet.Nu fick jag ett ljus i present det var en härlig doft,
tog reda på omslaget till ljuset,det var lavendel jag förstår inte något.
Härliga bilder du fixar till-
kramar från Harriet

CONCEPT by JESSICA sa...

Låter underbart, skriv gärna vad du tycker om ljuset sen jag är oxå enormt kräsen.
Kram

Annika sa...

Min julfavorit är Yankee Candle
Warm Spice.
Kanel och kakor och sånt luktar det.