tisdag 20 november 2012

Hos en av de bästa




Lite lyckligare och hjärtat fyllt med lite extra värme idag. Igår var jag hos en av de bästa, och som alltid när kvällen är slut åker man hem med en mjuk och fluffig känsla i hela magen.

Att bli bjuden på middag, ta ett glas vin och bara fylla rummet med skratt och glädje gör underverk för själen. Tro mig.
Att dessutom få tillfälle att gosa med en liten Erik och förundras över att de är så små och hur fort det går när  jag tänker tillbaka på mina egna små. Nej, det är inte så länge sen min minsta var så liten men det känns ändå som om oceaner av tid har runnit under broarna och min tvååring är nästan tonåring. 
Snart i varje fall.

Klumpen i bröstet som på sista tiden börjat få fäste luckrades upp i kanterna för en stund. Idag är den tillbaka, jag vet att det löser sig till det bästa, det gör alltid det även om vägen dit kan vara lång.


6 kommentarer:

Sahra sa...

Heter du också Elisabeth? Eller var det något annat namn igår också. Stort grattis isådanfall. Vi heter Elisabeth hela högen. Mamma, mormor, hela tjocka släkten. Tycker inte att det är något att fira, men MOlly var snabb på att initiera ett firande igår haha.
Det är så jobbigt när man vet vad man kan, vad man går för, men just i den där jobbsöksituationen blir jag så sjukt nervös. Särskilt som det idag inte är så intressant med prestationer och resultat utan mer hur man är som människa. Nervositeten tar helt överhanden.

Jag har haft några ljusglimtar senaste veckorna. Tillsammans med bästa vännerna och det är så skönt att komma bort och bara glömma vardagen ett tag.

Kram

Titta in hos Thess sa...

Jaa du dom stunderna lever man på länge :)
Och det är tur att dom finns,både vännerna och stunderna .......

Kram Thess

Lena - gott för själen sa...

Låter oroväckande med klumpen i bröstet! Skönt att du fick en skön paus igår i alla fall! <3

Kram Lena

Unknown sa...

men nej, inte klump i magen! varför då vännen.
hoppas att det försvinner snabbt och fort.
en kväll som igår är alltid najst!
skönt att ha fina vänner att skratta tillsammans med-

stor kram, ulrika

Helenas enkla vardag sa...

Usch låter inte kul med klump i bröstet! Hoppas det som oroar dig kan ge med sig snart! Bra att lite gott umgänge kan få bort klumpen för en stund! Men det är så jobbigt att ha sådana där klumpar som biter sig fast!
Många kramar från mig!
Helena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nu har jag inte hängt med...har du en klump i bröstet...skickar en extra tanke och hoppas verkligen att det ordnar sig !!

Varma kramar