fredag 2 november 2012

Vad ska det bli av dig?


Vilken underbar fredagskänsla som har hittat hela vägen in i mig idag. Än så länge har helgen inte börjat officiellt här hos oss, jag har lite saker att ta itu med innan jag kan ta helg, men det är inte långt kvar nu!
Älskar fredagar, en bra fredagskänsla är ju helt oslagbar. Eller hur!


Här hemma flyttar jag runt på alla de saker som min man tycker att jag släpar hem. Mitt senaste fynd från mina nattliga auktionseskapader är en gammal, gammal rakspegel från början av 1800 talet. 
Hm... ja vad sjutton ska man egentligen med en rakspegel till? 
Det är en väl kvalificerad fråga. Speciellt om man som jag har lyckats få en haka utan skäggväxt. Men jag tycker liksom att den är fin ändå. En trevlig liten pjäs och min första tanke var faktiskt att måla den svart. Nu säger dock experten här hemma att det inte kommer att gå så vidare bra i och med att själva ytan är "lackad". Vad tror ni experter därute??

Hur som helst, den här lilla spegeln har inte riktigt hittat sin plats än så nu går jag och flyttar runt den på olika ställen i huset för att se var den trivs. Just nu bor den här inne i gäst rummet och det får den göra nu ett tag till innan jag utvärderar och börjar om igen.

Men som sagt, snart helg, och vi är bort bjudna på middag och barnen vill spöka ut sig och gå "Trick och Treat" eftersom de inte haft den möjligheten i veckan. Jag laddar för gott vin, god mat och härligt sällskap!

Helgen ska firas in, eller hur! 

22 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Ja vad ska man med en rakspegel till, kan man ju undra. Men fin var den. Den pryder nog sin plats!

Ha en trevlig kväll. Själva ska vi ha middagsgäster - våra föräldrar.

Kram Lena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen gud så härligt det låter..jag kan riktigt känna din sköna fredagsfeeling !!!
Min erfarenhet är att det går att måla det mesta..antalet lager av färg som krävs kan däremot variera beroende på underlag.

En fin kväll till dej..kraaam

smile sa...

Tror jag har sagt det förr, den är fin som den är. Bryter av fint mot allt det andra. Grattis till fyndet!

Här ska det också halloweenbusas ikväll. Femåringen har längtat hela veckan.

kram och trevlig helg!

Sahra sa...

Jag har många sådana små möbler och jag har också fått höra att det inte går att måla. Jag agerar gärna försöksperson då ett av borden är slitet och fult och det inte gör något om det blir misslyckat.
Jäkla dig. Hamna i lantliv. Nu var jag ju tvungen att gå och handla tidningen. Ett julnummer! Jag som inte jular innan halloween och allhelgona. Dessutom 'råkade' jag få med mig hem varenda jävla tidning med något juligt på. Jag gick crazy bananas helt enkelt.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Men my god vad fin den var!! En riktig dröm tycker jag! Jag hade nog också testat att måla den svart:)
Hoppas din fredag blir toppen nu!

Kramar
Adela

Lilla Majken sa...

Den är så fin som den är!!!! Jag slet som ett djur med ett lackat skrivbord en gång, fick ordning på det tillslut när jag målade med färg för panel/pärlspont.

Ha en fin kväll. Kram Therese

Life´s Silverlining and I sa...

Väldigt fin! Passar perfekt där! Grattis till månadens blogg i lantliv! Ha en trevlig kväll hos vännerna! Kram Nilla

A House With A View sa...

Åh vilken suuuperfin rakspegel!!! Det bryter verkligen av jättefint där den står och snälla måla inte, den är så charmigt som den är!!!!!!

Kraaaaaaaaaam aka

Maj sa...

Nu blir jag lite avis och nostalgisk. Var för över 30 år sen på en auktion och hittade en rakspegel som ser ut som din, inte lätta att hitta,men jag tyckte att priset blev för högt, då. Jag har ångrat mig sedan dess. Jag tycker inte du ska måla den då mister den sitt antikvärde....var idag in på en affär (Frölunda Torg) med 2500 st tidningar i sortimentet men Lantliv var slutsålt.....tror det är ett lyckokast detta med att utnämna bloggar (hur hittade de dig , får man nominera någon kanske?) Skulle varit så trevlig fredagsläsning...//M

Hemma på Sjuan sa...

Fin spegel du har hittat! Känner igen det där med en man som säger att det inte går att måla...
Grattis till månadens blogg! Nu har jag äntligen köpt Lantliv.
Ha en fin helg, kram Suss

Charlie sa ... sa...

Förtjusande. En rakspegel. Så fin där i ert vackra sovrum!

Njut av helgen!

Tack för dina rara ord hos mig!

Kram
Lotta

dianasdrömmar sa...

Den är alldeles underbar och du man vet ju aldrig skäggstubben kanske dyker upp liksom..kram Diana

Titta in hos Thess sa...

Hej min vän!

Den är ju bara sååå fin och gör sig riktigt bra där den står tycker jag.
Och du....ALLT går att måla ha ha.
Jag målar allt som kommer i min väg.
Pelarbordet som jag köpte till vardagsrummet var lackat,men jag slipade bara lite och målade sedan med vanlig "snickeri färg"
Och än så länge sitter färgen kvar ;)

Hoppas att du får en riktigt mysig helg med din fina familj =)

Knotiga häx kramar
/Thess

Tess sa...

Vilket fantastiskt köp! :)

Anonym sa...

åhhh vad fint ni har det : ) kram Sofia

Beautifulosophy sa...

Älskar den där tapeten och alltihop! Snyggt! Kram

Maj sa...

Om du tittar in hos mig vid tillfälle hoppas jag du blir glad.....//M

CONCEPT by JESSICA sa...

Jag hade en stor byrå som var lackad, men jag målade direkt på med svart färg, rollade på stora ytor 2-3 lager. Blev bra. Gillar din tapet, vartifrån är den?
Hoppas ni får en god kväll,kram

Annika sa...

Hur fint som helst. Och jag älskar älskar tapeten

Dagar av lycka sa...

Himmel vilken fin. Står den inte bra där den står menar du? Jag tycker verkligen att den verkar ha funnit en superbra plats!

/Anna

inge sa...

Oh I so love the mirror on the table it looks like a mini dressing table

Anonym sa...

ÅHHH vilken vacker spegel..den är som kronan på verket i rummet:)

Gillar din blogg och följer nu på BL.

Gillar du handgjorda julklappar kan du kolla in min nya post:)

ha en kanonhelg

LOVE Maria på inredningsvis