fredag 9 december 2011

Önskan om en bättre fredag


























Oj, fredag igen. Fast idag är en dag som inte riktigt går min väg. Allmänt strul. Barn som inte vill äta. Barn som inte vill sova. Barn som sover för lite, barn som är hungriga och sura. Barn som bråkar. Nej ibland är det nära att man promenerar ut i skogen och stannar där och idag är en sådan dag. Tålamodet är liksom inte på topp. Hoppas på en ljusning och att resten av dagen ska bli bättre, men med tanke på att tredje barnet kommer hem om en timme ungefär så har jag inte riktigt fantasi att se hur det skulle bli det. Från 14.00 kommer de att bråka med varandra istället. Då gäller det att ha aktiviteter så att alla är fokuserade på något annat. Vad nu det skulle vara en dag som denna, då regnet öser ner.

Nej, dags att rycka upp sig tror jag. Det är ju trots allt mitt humör och min inställning resten av dagen hänger på. Om jag ger mig attan på att vi ska ha en mysig fredagseftermiddag, då kanske,kanske det blir så.
Igår införskaffade jag ett helt gäng blommor som ska planteras och arrangeras efter bästa förmåga idag. Ska bara ut i regnet och hämta lite mossa först..... Och sen, sen är det ju faktiskt fredagskväll. Veckans mysigaste, eller?


11 kommentarer:

Unknown sa...

oh no. inte en sådan dag *ler*.

hoppas att humöret vänder och att du får en fin eftermiddag/ kväll.
här pumpar vi alvedon & ipren om vartannat och frsöker hålla febern under 40 grader. lite otäckt tycker jag när den är över 40 ...

men som du skriver. snart är det helg. kram. (och dina smycken kommer postas på måndag - ska jag skicka dem REK?)

ps. just ja, måste fråga hur du gjorde den där fina bilden i svartvitt & färg?

Tindy sa...

Här kommer en pepp kram med en hälsning om en bättre fortsättning nu när det är dags för helg:))
Här ska också planteras..bara inte katterna får spel och vill vara med..inte alltid så lyckat då liksom:)) stor kram kommer här:)

HOUSE of MANDY sa...

Hoppas fortsättningen på dagen blir bättre!

Ha en jättefin helg :)
Kram Amanda

Jannike sa...

Tack snälla ni vad gulliga ni är!
Stor fredagskram!!

Pernilla sa...

Hoppas du fick en fin eftermiddag trots allt..! Jag vet precis hur det kan vara när store stormar in efter skolan och - ja. Ge honom och lille fem minuter så är fajten igång ;-).

Här är det tvärtom så lugnt att jag inte vet vad jag ska göra - både store och lille har åkt till farmor&farfar på pepparkaksbak, så det är bara jag minste och hunden hemma. Ovant.

Trevlig helg! /P.

Jannike sa...

Pernilla - Njut!!!! Och ha en underbar helg.
Kram J

Rose Garden Malevik sa...

oj,,,,ja allt e inte lätt alltid :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

lotta sa...

De där vackra blommorna och dina söta barn kommer nog att göra dig på bra humör alldeles strax! Hoppas det blir en fin helg! Kram Lotta

Titta in hos Thess sa...

Nej du vissa dagar tror man att ungarna gör allt för att jävla s med en =)
Och andra dagar är dom alldeles alldeles underbara.

Kram Thess

Sunnanvind sa...

Vilka vackra julblommor du köpt! Hoppas du fick en bra fredagskväll till slut.

Kram Carina

Jannike sa...

Lotta - Tackar, ja det blev lite bättre tillslut!
Thess - Oh ja!
Carina - Tack så mycket!
Håkan - Nix, lätt är det inte alltid!
Kram
Jannike