onsdag 21 december 2011


Godmorgon Onsdag innan jul. Hur står det till i stugorna? Är alla färdiga med allt julstök än? 
Vi har en bit kvar, men jag orkar inte känna stress. Det får bli som det blir. Och Julafton blir det ju i vilket fall. Nåja, lite mat ska handlas och någon kompletterande julklapp. Imorgon griljeras skinkan och granen kläs. Kanske, kanske att det blir knäckkokning ikväll, vi får se hur det blir med det. 


I förrgår gjorde vi kola och marsipanfigurer. Barnen satt och pysslade och knåpade med sina figurer och ställde dem på bordet när de var färdiga, och jag skulle lägga ner dem i en burk. När jag väl skulle stoppa ner figurerna var det i princip bara smulor kvar av Edwards fina tomtar och andra små figurer. Någon hade varit där och metodiskt förstört ALLTIHOP. Ni kan nog ana vem... Japp lillasyster såklart. Gråt och tandagnisslan. Bannor och förmaningar. 
Och ändå skulle hon göra om precis samma sak om tillfälle gavs. Ibland undrar man vad man ska ta sig till.


Nu kör vi sista rycket, och på eftermiddagen ska vi ner till dagis på Julfika. Mysigt!

Och visst ja, jag har ju öppnat mitt paket! Fina saker som jag ska visa er lite senare idag. Måste fota dem först.

Ha en härlig onsdag!

5 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Fantastisk bilder du bjuder på =)
Massa varma kramar till dig!

Gunilla sa...

Vera är så söt och julig, hoppas hon inte river granen. Du kommer väl ihåg Mio::..

Att vara någons fru sa...

uuunderbara bilder!

MrsSunshine sa...

Så julefint ni har det.

Ha nu en riktigt god jul!

kram C

Lilla Majken sa...

Men vilken vacker katt, så fin, precis som inredningen. Stackars storebror, tycker jag känner igen det där...

Jag känner mig väldigt lugn i år, och som du säger så är det är ingen idé att stressa. Hoppas jag känner likadant i morgon.

Kram på dig! Therese