fredag 16 december 2011

När det lider mot jul

Nu närmar sig julen med stormsteg och här hemma börjar lite färg få smyga sig in och bryta av allt det vita, gröna, gråa och silvriga som hittills  har varit advents och decembers signum. Inga tomtar så långt ögat når men lite polkagrisar och hyacinter i färg får sätta sin prägel. En liten ängel, som egentligen är ett julkort jag inte kunde motstå står på hyllan bland silvret. Jag kunde inte med att skicka iväg henne med en hälsning så hon fick stanna här och hålla ett vakande öga på oss i jul. 

Och kanske sänker hon sina vita vingar och ger oss det vi önskar mest av allt!

7 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Önskar söta dig en KANON trevlig fredag!
KRAMKRAM

LIVSGLITTER sa...

Haha ja absolut, dagens sak. Polkagrisar! <3

MrsSunshine sa...

Stämningsfullt! För tänk - det är de små medlen som gör det:-)
kram C

Titta in hos Thess sa...

Vad mysigt med polkastängerna,kanske får inhandla det i morgon.

Kram Thess

a piece of happiness sa...

Mmmmmm jag känner doften ända hit från hyacinterna

Jag ska ut i skogen i morgon och leta mossa och se om jag kan få till något fint utomhus.

Elina sa...

Vilket fint kort. Jag längtar så efter en lite vitare jul, det är bara att hålla tummarna

A House With A View sa...

Vilka fantasiska bilder, så duktig du är att fånga stämningen!!!

Önskar dig en fab helg!!!

Kraaaaaaaaaaaaam aka