onsdag 14 december 2011

Grön jul


Lucia var en fin tillställning igår. Men avsaknaden av snö gjorde ju att den där riktiga känslan inte vill infinna sig. Inte helt och hållet. Minns förra året då snön gnistrade i alla barnens ljus och hur kallt det var. Hur gott det var att värma sig med ett glas glögg. När det är plusgrader ute känns det liksom inte lika angeläget att dricka glögg. Men så är det och det är bara att köpa läget och inse att vi nog får en grön jul i år.

Denna december onsdag bjuder annars inte på så mycket att berätta. Ska ut ikväll med min fina väninna Katti och äta gott. Det känns som något jag behöver just nu. Hur underbart det än är att vara hemma så behöver jag lite annat ibland. Lite social samvaro med likasinnade helt enkelt. Lovely!

Vad gör ni idag vänner?

5 kommentarer:

Unknown sa...

åh. njut av en härlig middag ikväll.
finns det nå´t bättre än att få klä upp sig lite, sicksnacka och umgås med sina vänner.
njut!

jag pärlar på med mina sista specialbeställningar. och ska bannemej unna mig en god middag ikväll.

kram.

MrsSunshine sa...

Så trevligt, du får säkert en toppenkväll!

kram C

Vardaxlyx sa...

såå mysigt! ha det såå trevligt!
Kramkram

Titta in hos Thess sa...

Vackra bilder!!
Mysigt med lite tjej middag,dedt behöver man verkligen i bland.

Kram Thess

Elina sa...

Vilka fina blomster arrangemang. Julrosor är så vackra när dom är såhär små och fina.