lördag 8 mars 2014

På besök hos Day Home


Tidigare i veckan var jag inbjuden till Day Home för att få en liten sneak peak på hösten 2014. 
Oh my så mycket fint, som alltid hos Day. Jobbigt bara att det dröjer ända till i höst innan dessa godbitar släpps i handeln. Fast å andra sidan kommer ju nu den urfina vårkollektionen, som jag ju fick se i somras så det kan man ju alltid trösta sig med.

Jag gillar ju blått och ska definitivt låta den blå kollektionen komma in i mitt vardagsrum i höst. Day's kuddar är ju handbroderade och ett jättefint hantverk och jag måste nog tillstå att höstens blå kollektion är bland det vackraste de haft på länge. Det finns även en liten grön del som smyger sig in och som ni ser längst ner på bilden ovan. Notera också de fina krukorna i matt mässing. Ja tack! Mässing är något Day fortsätter med i höst, framförallt i den här matta och lite hamrade stilen. 


Japp, definitivt i min soffa i höst!


Den svart/vita kollektionen blandas upp med lite grått.

Det är alltid så himla trevligt att vara hos Day. Deras showroom är helt underbart och jag skulle kunna sitta där inne en hel dag och bara mumsa croissanter och stryka med handen över de fina tygerna medan Madeleine berättar hur kollektionen kommit till.
Det är lite roligt, för det finns alltid en viss utgångspunkt i kollektionen, den här gången var det (om jag minns rätt) två gamla tavlor/skisser som designern Marianne utgått från och sedan skapat hela kollektionen. Höstens kollektion blir "antik" och vissa av kuddarna har den antika damen Violetta och hennes make som motiv. Kul! 
Leo och orm mönster kommer också in till hösten. Leo - ja tack, men orm - not so much för min del! Brrr...


Och så har vi den lite rosa kollektionen, den som jag ser framför mig hemma i TV rummet. Varma ombonade härliga färger, och visst är det fint att trä kommer igen som inredningsdetalj. Det ger en viss värme, eller hur! Kolla kuddarna på hyllan här ovan - ja tack!

Här hemma blir det Mello för hela slanten. De två äldsta har precis kommit hem från genrepet och i morse tillverkades det skyltar med ACE skrivet på och som dottern stolt släpade med hela vägen till Friends Arena. Vi får väl se om rösten även ligger där ikväll, min röst tror jag ligger på Alcazar, jag har någon märklig dragning till dem, alltid.

Vem får er röst?

PS. ni missara väl inte DayHomes egen webbshop där de dessutom säljer andra fina produkter som ligger under samma bolag. www.makemyday.com




4 kommentarer:

Sahra sa...

Har kört svart o grått så länge nu så jag är lite småsugen på blått o guld. Mycket snyggt. Skulle åxå kunna tänka mig förhandsvisning hos day.
Ikväll blir det faktiskt mello även för mig. Inte sett något ännu men fick bilj till finalen. Så jag o molly ska gå. Kan bli kul
Kram

Lena sa...

Oj, ser ut att vara mycket fint där.

Ha en skön Mello-kväll!

Kram Lena

Mittgodastefinaste sa...

Gud så snygga saker, jag älskar ju också blått och det kan vara lite svårt att få till en lite mera höstig touch med blått men det hade de ju verkligen lyckats med!
Mellon har gått mig helt förbi och nu läser jag ikapp mig i bloggvärlden istället! Lyssnar med ett halvt öra! Men jag brukar också dras till Alcazar!

Kram Jenny

A House With A View sa...

Huuuur fint som helst! Vackert ögongodis! Mässing är fint tycker jag och det har börjat flytta in lite sådana detaljer här hos mig. Blir alltid sugen att förnya hemmet varje vår och i år är inget undantag :)

Önskar dig en finfin söndag!

Kraaaaam aka