tisdag 19 november 2013

Malene Birger för Georg Jensen

Untitled #12


Malene Birger har i år designat en del av Georg Jensens julkollektion och ger antagligen därmed  det välrenommerade varumärket en extra puff i julhandeln.
Jag tycker om Malene Birger,  har åtskilliga plagg i min garderob och även vissa delar av det här samarbetet faller mig i smaken.
Tidlöst och elegant, så kanske man kan sammanfatta Georg Jensens design och med Malene Birger med på ett hört får man nog dessutom med sig en hel del fashionistor i år.

Själv stod jag och klämde på just de där ljusstakarna i form av små änglar senast jag var i Köpenhamn. Just då lockade dock små vita "porslins" hängen i form av kottar, ekollon och isbjörnar (japp isbjörnar) mer och jag plockade på mig en liten kasse som jag varsamt tog med hem på flyget. Väl hemma igen hade jag lyckats tappa bort min lilla påse någonstans och den fanns inte att finna.
Så gick det med det, vi får se hur det går för Georg Jensen och Malene Birgers kollektion, jag misstänker att vi får se den på vissa utvalda bloggar i adventstider.

Vad tycker ni om samarbetet?

2 kommentarer:

Beautifulosophy sa...

Älskar Malene Birger så det kan inte bli fel!
kram Caroline

Ananas sa...

Gillar skarpt grejerna du visar här, så gissar att det betyder att jag gillar samarbetet även om jag inte har koll på namnen :)