tisdag 12 november 2013

Färgprakt


Har ni sett att Odd Molly har börjat med heminredning?
Antagligen har ni det, eftersom bilder på de nya textilerna vandrat runt några dagar nu och eftersom jag som vanligt inte är först med denna typ av nyheter.

Men i varje fall.
Odd Molly är vanligtvis inte riktigt min grej. Jättefina kläder, men inte alls min stil och jag minns så himla väl, när jag för cirka två år sedan började blogga "på riktigt" hur jag kom i kontakt med detta märke och det uppenbarade sig precis överallt. Var och varannan bloggare bar och visade dessa kläder och tillslut fann jag även mig själv stå och klämma och känna på dem i butik. Fick rycka mig själv i armen där och påminna mig själv om att "det inte är jag" och att jag nog bara var extremt påverkad av de intryck jag fått från bloggvärlden. Tänk ändå, vilken makt som finns här ute att påverka människors medvetna (?) val.

Sedan dess tycker jag nog att OM inte är lika "hypat" längre som det var där ett tag, även om jag förstår att det fortfarande är väldigt populärt.
Hur som helst så har Odd Molly nu taget steget vidare mot heminredning och som sagt, även om jag inte är något fan så finns det något i detta som lockar mig. Det måste vara färgerna. Jag tycker bilden ovan är underbar med sina starka färger i textilierna och en av de där filtarna skulle nog kunna vara den där färgklicken jag söker för mitt TV rum. Att krypa ner under en färgsprakande gosig filt skulle kunna sätta lite liv i denna gråa höstmånad.

Så tomten - på min wishlist - en Odd Molly pläd att svepa runt mina frusna tår när midvinternatten sänker sitt tysta mörker över stad och land.
Du hittar dem HÄR

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, Odd Molly har heller inte varit något för mig. Men pläden var väldigt vacker.

Tess - Svengelska Huset sa...

Samma här. Inte riktigt min stil men just plädarna tilltalar mig faktiskt :) Och det är så sant det du skriver om hur man påverkas av bloggar när det kommer till saker och ting. Många lockas vidare av just inspirationen och den känslan det skapar hos en. Verkligheten är dock en annan sak och det kan nog bli lite snopet om man förväxlar de två delarna :)

Sahra sa...

Jag var otroligt OM kär tidigare. När märket dök upp. Då kändes det väldigt nytt och annorlunda. Och jag gillar kontraster. Så jag hade gärna en söt blus till typ skinnbyxor. Det brukar bli något plagg varje kollektion, men njae, lite trött är jag nog. Är mer såld på Hunkydory isådanafall. Och Day. Inredningen är ganska fin. Men jag vet inte om den passar in här. Kanske i det där blivande arbetsrummet. Kram

Ninelin sa...

Har burit många OM kläder, men nu var det länge sedan jag köpte något.
Nja, deras kuddar är nog inte riktigt min grej. Men om jag ser dem tillräckligt många gånger kanske ;-)

Kram N

Casa of Mia sa...

Jag har alltid älskat Odd Molly och deras hemtextiler är helt underbara, skulle gärna ha några kuddar i flickornas rum och även i TV-soffan, kram