lördag 26 januari 2013

Lördag och biodax


Lördag, lördag, lördag!

Vad hittar ni på denna sköna lördag? Här hemma hasade vi runt i myskläder länge, ända till dess att det knackade på dörren och "grannen" kom in för att fika. Först då fick vi lite eld i baken och tog och bytte om till mer ehm.. passande klädsel.

Nu har vi precis avnjutit lunch och jag och mina två äldsta småttingar ska åka in och gå på bio. Sune i Grekland står på schemat. Har ni sett den? Vi läser boken på kvällarna och skrattar tillsammans så jag tror det kommer bli toppen. Mycket popcorn och snask till det också såklart. Perfekt lördagsnöje och vad härligt det är när de börjar bli lite större så att man kan göra sådana aktiviteter tillsammans. Lilleman och pappan får  dock stanna hemma.

Sen är det ju det där med reklam. En massa konstiga saker dimper ner i min mailbox och mycket försvinner i skräpkorgen lika snabbt, men den här filmen fångade mig ändå. Visst, det är i någon form reklam och klart jag förstår att företaget tjänar på detta, men att kunna kombinera reklam och välgörenhet är ändå ganska fint.  CSR (Corporate Social Relations) är något som fler och fler företag arbetar med .


Det här företaget skänker genom sitt initiativ Ögonstenen glasögon till alla barn under åtta år med mottot att "alla har rätt att se". Fint och en bra handling tycker jag. Många barn som behöver glasögon får inte det idag, på grund av olika familjesituationer. Bra initiativ och mer sånt i företagsvärlden tack!

Nu - bio med mina egna ögonstenar!

4 kommentarer:

Lina sa...

Mys med bio! Vi lunkar runt i kräksjuka. Hade föredragit bio. Men det positiva med att ha fått kräksjukan hemma är att man alldeles slipper rädslan för att få det.
Ha en fin lördag! Kram!

Hajan sa...

Det väl alltid någon som kan få
nytta av reklamen,angående
glasögonen.
Det är ju en självklar rättighet,
genom skolan, så dumt det trodde jag att det var nu.
Du förstår så dum och gammal jag är.
det är ju många som ej har råd att
skaffa glasögonen.
kram Hajan

Titta in hos Thess sa...

Härligt med bio!!
Hoppas att den var bra :))

Kram Thess

A House With A View sa...

Neeej men vilka hääärliga bilder:))) Så myspysigt med biobesök:))) Min dotter är på bio med sina kompisar i kväll, vi föräldrar fick tyvärr iiiiinte följa med, haha!!!

Önskar dig en riktigt fin lördagskväll!!

Kraaaaaaaam aka