torsdag 17 januari 2013

Färglöst



Julen är bortplockad men här och där skymtar fortfarande små bevis som påminner om vad som varit. 

Nu när all jul är borta är det skönt att få gå tillbaka till det bleka och färglösa för en stund innan vårens färgexplosion (eller hm.. ja lite mer färg i varje fall..  och kanske inte explosion här hemma hos oss...) gör sitt intåg här, och just det vita som var en del av adventspyntet är nu omdöpt till vinterpynt. Det är skönt att få vila från intryck och omge sig med harmoni och ro.
Vintern är vit. Bra så!

Och jag då? Jo jag är bättre. Efter en natt av frossa har jag vaknat till en mer eller mindre feberfri dag. Bra där. Mindre bra är det svullna ögat som har förvärrats samt att nu även halva delen av överläppen (ja halva) även den svullnat upp och jag ser ännu mer ut som om jag kommer direkt från ett HELT misslyckat skönhetsingrepp med silikon i bara halva delen av läppen. Dessutom ser jag ju nu att det där med silikon i mina läppar inte kommer att hända... nej jag är inte snygg i sån läpp. Och vad märkligt det känns! Så där sätter vi stopp för de tankarna, om de nu hade funnits.

Men nu ska jag inte tråka ut er mer om mina krämpor. En dag att ta tag i och en kväll som innefattar gamla arbetskollegor, gamla minnen, gamla internskämt och kanske ett och annat skratt.
Behöver just det idag!

14 kommentarer:

Linda sa...

Jag fick hem färgglada prydnadskuddar igår som jag tänkte visa på bloggen någon dag. Känns jättekonstigt och jag är nästan lite rädd för dom där de ligger i soffan. ;)

Hoppas nu att du blir 100% bra fort, fort. Själv sitter jag och är livrädd att jag ska få magsjuka tills på söndag. Då ska jag till Stockholm och skriva en tenta i arbetsrätt och den vill jag INTE missa.

Kram Linda

Sahra sa...

Jag vet precis vad jag vill ha i mina soffor nu till våren. Vet bars inte hur jag ska motivera inköp av kuddar för 2000 pix. Vi har två STORA soffor, så det går åt en del för att fylla ut. Men jag är lite kär och det är en farlig känsla i dessa sammanhang
Kram

Beautifulosophy sa...

Stackars dig Jannike! TUR att du inte var så här sjuk i Dubai! Krya på dig! Snart helg! Kram Caroline

Unknown sa...

Men J.
Ska du inte gå till läkaren med de där svullnaderna?
Usch, nu blir jag orolig för dig ...

Skönt att du mår aningen bättre.
Och bra ändå att veta hur man skulle sett ut med silikon i fejjan - hahha, du är kul du!

Stora kramar
u,

Anna Stenberg sa...

Håller med om att färglöst är skönt just nu! Hoppas att du har kryat på dig nu! Om inte är det nog dags för ett doktorsbesök för det där lät inte kul! Kram Anna

Titta in hos Thess sa...

Skönt att febern är borta i allafall.
Hoppas att du får en rolig kväll :)))

Kram Thess

I SOGNI DI CLAUDETTE sa...

molto luminoso e molto bello.
ciao da Claudette

Hajan sa...

Alla hoppas ju att Du skall bliva
av med dina besvärligheter.
På tv berättade De just ikväll
att nu grasserar både magsjuka
och influensan.
Uppmaning om att man skall taga sin spruta.
Nej det nappar jag inte på, jag
har gjort det 2-3 ggr,blev bara
sjukare då???
kram Hajan

HOUSE of ADELA sa...

Trist att inte vara bra, jag hoppas du kryar på dig! Vi avverkade ju vinterkräksjukan från nyår och framåt och det var INTE kul...:)

Kramar
Adela

Två Trappor sa...

Usch, blir också lite orolig för ditt svullna ansikte.. det är säkert bara förkylningen som löpt amok men har du hört med doktorn eller sjukvårdsupplysningen? Gott att höra att du har sinne för humor i eländet i alla fall ;) Och hoppas du fick skratta mycket med kollegorna under er kväll!
Vackert vintervitt - så fint! Så vill jag också ha det innan vårfärgerna gör sitt intåg (ganska försiktigt även hos mig)
Krya-på-dig-kramar
Madeleine

Maj sa...

Låter väldigt illa det där med svullnader....ska du inte gå till dr och kolla upp det eller ringa sjukvårdsupplysningen och rådfråga iallafall. Krya på dig ! /M

Hajan sa...

vi vill inte att Du skall må dåligt
tänker på dina barn oxå.
Fick PRO tidningen i dag,de har oxå
resor till Dubaj, 7 dagars.
tänkte på dig när jag läste om det.
hoppas Du kan krya på Dig nu,
glöm bloggen och kurera Dig själv.
kram /Harriet

CreandoPhoto sa...

Ja, vintern är vit här också. Och våren innehåller knappast några färgexplosioner i detta hem heller :)

Kramar

Unknown sa...

Ja visst är de skönt med lite dämpat nu efter julen! Här börjar de dock smyga sig in lite färg.
Hoppas du hade en rolig kväll och att du känner dig bättre snart!
Trevlig helg
Kram kram