söndag 7 oktober 2012

Tanka energi


Vi har haft en fantastisk helg. Fantastiskt på alla sätt och vis. Fantastisk för att jag har fått tillbringa så himlans många timmar i sträck med min familj. Fantastisk för att vädret har varit underbart och vi har tillbringat nästan hela helgen utomhus. Fantastisk för att jag har fått reparera och återställa ett djupt sömnbehov, och fantastiskt för att jag har fått andas och tanka så viktig energi.


Idag har hösten återigen bjudit på en klar och vacker dag. Vi tände en eld i den gamla spisen bakom den lilla stugan på vår tomt och grillade korv och marsmallows till lunch.




Efter lunchen tog jag en sväng i skogen för att få inandas lite mer fuktig mossa och blöta löv, höra prasslet under skorna och förhoppningsvis även hitta en och en annan trattkantarell. Och trattkantareller hittade jag. Fantastiskt många och jag plockade nästan en hel korg full på bara lite mer än en timme. Inte för att jag är så bevandrad inom svamp, men i år måste det helt enkelt vara ett riktigt bra svampår.


Älskar att få den där lilla stunden för mig själv. Bara jag och naturen, det finns inget bättre sätt att rensa tankar och samla energi.

Nu går helgen så sakteliga mot sitt slut och jag summerar en härlig och fin helg där jag har fått återhämta mig ordentligt och nu är redo att ta tag i den kommande veckan med ny energi.

14 kommentarer:

Bara Sara sa...

Härlig helg fina du!! De är för söta de där små lintottarna ni har!! Kram Sara

Casa of Mia sa...

Ser riktigt härligt ut, kram

Sahra sa...

Underbar helg här också. Glädjer mig ofantligt att du lyckats hitta lite balans den här helgen. Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Då har vi varit två som tankat energi denna helg efter en jobbig vecka:) jätefina bilder på er! Kram Nilla

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

naturen ja..absolut bästa stället att tanka energi på.....

hoppas du får en ngt lugnare vecka .

Kram

Pernilla På Piazzan

Helenas enkla vardag sa...

Visst är det härligt med skogen och friskluften! Förstår att du fått ny energi! Väldigt fina bilder på er!
kram helena

CreandoPhoto sa...

Fina bilder som verkligen skvallrar om en fin helg. Det var riktigt skönt för dig :)

Kramar

Hajan sa...

Vilken underbar helg Ni haft,
så fina bilder.
Tack för vi fick vara med på
grillpartyt
kram.

Lena - gott för själen sa...

Underbar spis! Fantastiskt härliga bilder som andas harmoni! Skönt att du verkar ha återhämtat dig.

Kram Lena

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder kram Diana

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!!
Ser att ha varit en v ä l d i g t lugn och skön helg.
Hoppas du känner att du kommit i kapp dig själv lite och att denna vecka inte blir fullt såå hektisk.
Lite bloggkärlek på min blogg till dig i dag.

Kramar Thess

CONCEPT by JESSICA sa...

Ser underbart ut, tjatar precis på mannen om en eldkorg så vi kan stå ute och grilla i vinter;) Fin blogg, jag kikar in igen.
Kram

Två Trappor sa...

Vilken härlig helg och så vackra bilder! Så mysigt att ha en gammal spis ute som man kan elda i! :) Jag har också varit i skogen i helgen och tankat krafter. Det är otroligt så helande naturen är, man borde nog bo lite mer på landet ändå.. :)
Kram Madeleine

Annehem sa...

Ja visst är det härligt med höstpromenad i skogen. Gärna med picknick och bara få vara...

Fina bilder du bjuder på!

Trevlig helg,
Annette