söndag 21 oktober 2012

Min helg


Söndag kväll och tröttheten tar över min kropp. 
Med all rätt. 
Två dagars väldigt intensivt lärande av fotografering ger den effekten. Att sömnen inte var på min sida i natt ökar dessutom på och gör tröttheten än mer tydlig.

Uppe i varv som jag var igår kväll efter kursen, som för övrigt höll på från tio på förmiddagen ända  till åtta på kvällen, fick jag inte ro att gå och lägga mig. For fram som en virvelvind här hemma mitt i natten. Övade komposition och annat jag lärt mig under dagen och hamnade i säng först vid halv två tiden. Som grädde på moset tyckte mina barn att det var en ypperlig natt att vara vakna, och då i skift, så att jag inte skulle få en endaste möjlighet att slumra till ens för en sekund. Så från klockan fyra i morse har jag varit klarvaken. 
Ja, och sen fortstte det idag då, ytterligare en heldag i fotokonstens sköna lära.

Mör?
 Ja!
Trött? 
Absolut!


Kursen jag gått heter Fotografering 1 och hölls på Fotografiska Muséet här i Stockholm. En fin födelsedagspresent från min man och jag hade önskat mig detta under en lång tid. Kursen var en intensiv kurs och samma kurs finns även uppdelat på flera tillfällen, om man hellre skulle vilja gå en kväll i veckan, under sex veckors tid. För mig som både är otålig, intensiv och har svårt att hitta stående tider mitt i veckan på grund av familj och jobb passade den här intensiva varianten bra.

Många poletter har trillat ner och ja, jag ser faktiskt på min kamera med lite nya ögon nu. Det ska bli så kul att testa kunskaperna och få öva här hemma på det jag lärt mig. Fram till nu är jag ju helt självlärd och det har ju också funkat ganska fint men efter den här helgen har jag faktiskt fått värdefulla insikter och kunskaper i hur jag ska hantera min lilla makapär. 
Så nöjd!

Nu griper tröttehetens klor tag i mig och tanken på min mjuka fluffiga säng är så himla mycket mer lockande än att sitta här framför datorn, så jag tackar för mig och drar mig undan för kvällen.
Är så otroligt ödmjuk och tacksam för att ni finns där ute någonstans och kommer hit och läser då och då.
Sov gott var än ni är!

PS. Imorgon presenteras vinnaren av presentkort hos Belysningsdesign.se

11 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Åh vad kul det låter! Ser att du tagit kort i nya vinklar! Ska bli kul att se dina nya kort efter din kurs! Sov sött nu inatt!
Kram helena

A House With A View sa...

Åh vad himla spännande med kamerakurs, det skulle jag vilja gå på:))) Ser fram emot finfina foton:)

Kraaaaaaam o nattiz aka

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en väldigt bra men jobbig kurs. Måste kolla om det finns nån sån här i närheten.
Hoppas du får en bra nattsömn, du måste vara helt slut ;)
Kram Suss

mrs Sunshine sa...

VAd roligt! Den kursen har du ju pratat om länge:-)
Skulle också behöva lite lotsning på vägen i fotograferandet...

kram!

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

men då har vi varit på samma ställe i helgen , Fotografiksa...jag har dock inte gått någon kurs utan kollat vackra bilder och mumsat på godsaker uppe i restaurangen ..däremot såg jag en hel del som fika med stora kameror med sig ...du kanske var en av dem ..*ler

Kram

Pernilla På Piazzan

Anonym sa...

Åhh va roligt! Det skulle jag också vilja göra!!!
Kan du inte dela med dig av några tips:))
kram

Titta in hos Thess sa...

Ååå vad det låter roligt !!!
Måste försöka ta mig iväg på en kurs jag oxå :)
Sov gott vännen.

Kram Thess

Charlie sa ... sa...

Vad duktig du är! Superfin present av din man. Jag hade också valt allt på en gång ;)

Bilden är härlig!

kram
Lotta

Lena - gott för själen sa...

Vilken härlig present! Du den där natten lät rätt brutal. Jag hade varit svimfärdig med så lite sömn. Tur att du är sån som klarar lite.

Kram Lena

Beautifulosophy sa...

Bra present från din man! Jag gav min pappa årskort på Fotografiska i fördelsedagspresent, uppskattades också. Kram från en också icke sovande småbarnsmamma:)

Life´s Silverlining and I sa...

Vad kul att du är nöjd! Jag funderar på att gå den men har funderat om det är värt pengarna? Jag är också självlärd. Är det värt pengarna skulle du säga som fotat som jag till nu:) ? Kram Nilla