onsdag 24 oktober 2012

Ruggig morgon


Idag har vi en riktigt ruggig och kall morgon här i byn och prognosen framöver tycks vara att det kommer att bli kallt. Kallare än det hittills har varit, och kanske, kanske kommer första frostnatten att sätta sina spår utanför mitt hus.
Jag kurar ihop mig här inne idag. Tänder mina ljus, drar på mig raggockor och en tjock tjock tröja och dricker mitt Kusmi Tchai te. Bara doften av det där teet framkallar riktiga myskänslor och att hålla sig inne en sådan här dag känns som ett bra beslut. 


Och när jag sitter här börjar jag fundera. Fundera på allt som hänt under det senaste året. Funderar på alla människor jag stött på och får en varm och pirrande känsla i hela kroppen när jag tänker på att det var ungefär för ett år sedan som jag tog beslutet att den här bloggen skulle bli en "öppen blogg". En blogg där jag  ville dela med mig av mitt liv, skiva av mig lite skrivklåda och tvinga mig själv till att lära mig fotografering.

Och ja, jag är glad att jag tog det beslutet. Tog det steget och vågade gå ifrån min stängda och väldigt privata sfär. För ni, ni är det som ger mig energi i en annars så likriktad och mainstream vardag. Ni, vilka några av er jag faktiskt träffat i verkligheten, ni som jag aldrig träffat men det känns som om vi känt varandra forever. Ni som finns här men är anonyma och ni, ni som jag faktiskt känner och betraktar som mina vänner.
Alla ni - tack för att ni ger mig så mycket energi och mod att fortsätta göra det jag gör.

Jag är så ödmjuk och stum av förundran över den värme och godhet som finns. Alla människor jag "mött". Dörrar som öppnas och idéer som kläcks. Kontakter som knyts och tankar som hittar nya vägar. Så mycket kreativitet som flödar och så mycket glädje. 

Och då kommer tankarna... tankarna på att vilja träffa fler av er på riktigt...
Bara tankar än så länge, men bra tankar, och bra tankar föder idéer... eller hur!

12 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Ja!!! Vi träffas igen! Jag vill! :)
Kramar

Casa of Mia sa...

Härliga tankar och jag vill gärna träffas, låter som en toppenidé, kram

Life´s Silverlining and I sa...

Men så lustigt vi har gått i samma tankar du och jag:) gjorde också nyss ett inlägg om min bloggtacksamhet. Där jag också tackar dig för din inspiration till att jag nu anmält mig till fotokursen på fotografiska:) kram Nilla

Life´s Silverlining and I sa...

Träff vore kul tycker jag med! Kram

Anonym sa...

Så fint du skriver. Verkligen. Jag känner också igen mig väldigt mycket i det. Att först vara lite rädd. Att tvinga sig och lära sig en kamera. En annars ganska privat sfär. Väldigt fint skrivet! Skulle gärna träffas!!:)
Kram

Anonym sa...

Så fint du skriver. Verkligen. Jag känner också igen mig väldigt mycket i det. Att först vara lite rädd. Att tvinga sig och lära sig en kamera. En annars ganska privat sfär. Väldigt fint skrivet! Skulle gärna träffas!!:)
Kram

LIVSGLITTER sa...

Oh pumpor!!! Måste införskaffas!

Titta in hos Thess sa...

Hej söting!!!
Klart att vi ska ses!!!!
Synd bara att det är lite avstånd om än inte omöjligt på något sätt =)
Måste nog bara planeras en stund i för väg med tanke på mina jobb helger.
Känner igen mig så mycket i det du skriver,vet ta mig tusan inte vad jag gjorde innan jag började blogga.

Kram Thess

Lena - gott för själen sa...

Håller med om allt du skriver. Tack själv för att du delar med dig och tack för att du besöker mig och kommenterar. Uppskattas mycket!

Ja, det klart vi ska träffas igen!!! (Vi åt ju limhamsbomber vid stå-bordet tillsammans). Ett litet frö för en träff på våra breddgrader har även börjat gro hos mig.

Lina sa...

Du lyckas alltid med att skriva så det familjära och mysiga föds i mig. Gillar att titta in här. Riktigt känner hur gott ditt te smakar och hur skön din kofta är. Kram till dig och hoppas du sover gott i soffan nu. Själv är jag nyuppkommen ur badet med nymålade naglar och ska snart gå ut och koka tevatten.

Sahra sa...

Fortsätt tänk den tanken för jag vill gärna träffa dig igen.
Och jag är glad att öppnade din blogg. Att du vågade åka ensam till Malmö. Att vi träffades. Du är inspirerande och härlig.
Kram

inge sa...

If you do ever come to Ireland would love to meet.