onsdag 10 oktober 2012

En kudde mer eller mindre



God kväll i stugorna,

Ni som följer mig på Instagram (finns där som bravader) vet att jag lovade att återkomma med adress och tider för Himlas lagerutförsäljning. 
Var själv där nu i kväll och jo, som vanligt fick jag med mig lite smått och gott. Älskar att handla till reducerade priser, det är liksom något genetiskt i mig som kickar igång på det. Tjejmatte helt enkelt och enligt den filosofin har jag ju "tjänat" pengar idag, inte illa alls!

Så lite nya kuddar, lite nytt porslin och ett gammalt men ändå höjt ögonbryn på min man som lite försiktigt ställde frågan hur många kuddar man ska ha egentligen och drog paralleller till den ungkarlslägenhet han hade när vi träffades. Tror vi enades rätt snabbt om att kuddar är bra och fyller vissa funktioner, inte minst estetiskt. Behöver nog inte utveckla mer där tror jag.

Så, ni som bor i Stockholm med omnejd eller är på besök inom de närmsta dagarna kan om ni vill bege er ner till Öregrundsgatan 3 där Himla har sin lagerutförsäljning. De har öppet imorgon torsdag och fredag 11-18, lördag och söndag 11 - 16. 

Happy shopping vänner!

Och så undrar jag en sak till... själv älskar jag som sagt utförsäljningar och liknande "evenemang" och förutsätter på något vis att alla är som jag, vilket jag ju ändå någonstans förstår att alla inte är. Vill ni att jag fortsätter att lägga upp tips på detta (saker som jag själv blir inbjuden till) eller tycker ni att det kan vara?
Förstår ju att ni som inte bor i Stockholm inte har så stort intresse av det. Men ni andra? Vad säger ni?
Bra eller dåligt?

16 kommentarer:

CONCEPT by JESSICA sa...

Härligt det där med kvinnlig matte;) Kuddar KAN man inte få för mycket av.
Kram

Titta in hos Thess sa...

Tjejmatte måste vara världens bästa påhitt :)))))
Klart du ska tipsa på.... Gör't bara gör't.
Himla måste vara då nära himlen du kan komma ;))

Kram Thess

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Det är alltid kul att läsa "tips" ...oavsett var man bor.

Kram

Pernilla På Piazzan

Mittgodastefinaste sa...

Här har du en till som älskar utförsäljningar! Fortsätt absolut att tipsa om det, om jag hinner så ska jag ta en tur dit! Fanns det mycket fina höstkuddar? Vill ha lite nya höstiga!

Kram Jenny

CreandoPhoto sa...

Jag bor inte i huvudstaden, men jag tycker fortfarande att det är bra. Rätt vad det är ska jag ju dit. Och jag känner folk som bor där :)

Kramar

Bara Sara sa...

Jag tycker det är kul att läsa tips och det ger alltid inspiration och glädje även om man inte ska handla varje gång! Kram Sara

Lena - gott för själen sa...

Tipsa gärna på du. Rätt som det är nappar man.

Kram Lena

Casa of Mia sa...

Tipsa på! Alltid kul även om man inte bor i Stockholm kram

Vuxenmamman sa...

Attans att man inte bor i Stockholm. Men tack för tipset ändå!

Sahra sa...

Absolut. Lägg upp. Jag ska till stan i morgon så det är inte omöjligt att jag beger mig dit. Kram

Charlie sa ... sa...

Typiskt att jag missar det här! Hade varit så roligt. Himla är en favorit!

kram!
Lotta

Helenas enkla vardag sa...

Älskar när alla delar med sig av olika tips! Så go on! Såg också att Camprade hade utförsäljning av Himla idag!
Kram Helena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det är klart att du ska fort med dina härliga tips...rätt som det är har man vägarna förbi !!

Kraaam

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det är klart att du ska fort med dina härliga tips...rätt som det är har man vägarna förbi !!

Kraaam

Anna/Rackarungar sa...

Fortsätt tipsa! :) och du måste visa dina fynd. Har kökshanddukar därifrån och de är absolut de bästa som finns!!

inge sa...

Even though I cannot buy love looking at the candles , blankets , cushions etc