torsdag 18 oktober 2012

Inte min dag idag


Tittut!
Ja kan inte den här lille godingen få mig på bra humör idag så kan nog ingen.
Helt överjävlig har min dag varit och i princip hela dagen har gått åt till att göra sådan som jag absolut inte hade tänkt att göra idag.
Dagen började redan klockan 04.45 och redan där och då insåg jag att Neeej, det här är inte bra. Men någon var pigg och tänkte inte låta sin trötta mamma sova vidare.

Ungefär fem sekunder efter det att jag blivit så abrupt väckt tappar jag min Iphone i golvet och gissa vad? Jo såklart går skärmen i tusen miljarders bitar. So far en fantastiskt morgon..... visst!

Vid uppvisandet av den skadade telefonen på jobbet fick jag genast en ny, och med säkerhetskopior, Iclouds och allt vad som finns tycker man ju att, hey, nu är jag med i matchen igen! Icke då. När det kommer till teknik är jag ett ufo och allt, precis allt som kan gå fel gör verkligen det. Så idag har jag ägnat i princip hela dagen åt att försöka lägga över allt från den gamla telefonen till den nya. Det går bara inte. En hel dag har jag spenderat, med resultat ZERO!. För en extremt resultatdriven person som mig så är det enormt frustrerande och enerverande på alla sätt.
Nu ger jag upp för idag. Fortsättning på det imorgon då jag hoppas att min IT avdelning kan lösa det som de inte kunde lösa idag!
Så nu glömmer jag världsliga bekymmer som trasiga Iphones och knasig teknik och ägnar mig helhjärtat åt det som är viktigt istället.
Familjen!

14 kommentarer:

Tina sa...

Bra tänkt, det är lika bra o glömma allt det trista! Det kommer en ny dag imorgon och hoppas den blir bättre...

kram

Life´s Silverlining and I sa...

Hoppas du får en bättre dag i morgon! Men gud vilken sötnos du har därhemma:) kram Nilla

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Men usch och fy! Bättre start kunde du ha fått. Hoppas morgondagen blir bättre i allafall.

Hör av dig till mig om du vill, om du behöver hjälp med iPhonen. Det hör liksom till mitt jobb att supportrar sånt. ;)

Kram Jeanette

Lena - gott för själen sa...

Oj, vilken dag. Känner verkligen frustrationen! Nu kan morgondagen bara bli bättre.

Kram Lena

Hemma på Sjuan sa...

Ja såna saker kan göra en tokig!! Jag tycker du ska lämna det till IT avdelning, det kan vällde lösa...
Hoppas du fick en mysig kväll med familjen, och hoppas du får en mycket bättre dag imon!! Kram Suss

Anonym sa...

Åhhh stackare med I-phone incidenten : ( Sötis han är ert busfrö ; ) kram Sofia

Titta in hos Thess sa...

Nää vilken jävla dag!!!!
Maximal otur skulle jag vilj kalla det :(
Skönt att du åtminstone fick en ny även
Om skiten nu inte vill fungera :)

Kram Thess

Sahra sa...

Bra prioriterat. Han är bedårande. Jag smäller av en smula. Det fixar sig im. Kram

Hajan sa...

vilken fin bild på din pigga kille
De ser ingen trött mamma så är det
,men visst är de gulliga ändå
kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ååh vilket underbart inlägg..jag kan riktigt känna ilskan och frustrationen !! Och då finns det knappt något som passar bättre än en sån där liten söt korv som trycker näsan mot skåpsfönstret...så skön bild !!!

Kram till dej och jag är säker på att Fredag blir toppen !!

dianasdrömmar sa...

Men idag blir det en bra dag :) kram Diana

Bara Sara sa...

Man kan inte annat än smälta av ditt lilla charmtroll!! Hoppas det ordnar sig m tekniken idag!! Kram Sara

CONCEPT by JESSICA sa...

Dem där små ibland alltså...;)
Är precis likadan, kan bli tokig på it saker som tar en massa tid och så får man det inte att funka.
Bra tänkt, ta resten imorgon å njut av fredagen.
Ha fina helgen
Kram

Annika sa...

Att kapitulera och ge upp är det enda som hjälper. Kämpar man emot kan man räkna med mer skit. tror jag. Ta det lugnt och ta hand om dig själv. Kram